Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Längdskidstavar.se någon som provat?


Joe1

Recommended Posts

6 hours ago, boffi said:

Har ej provat men låter väldigt prisvärt om det som står stämmer. Även att man kan köpa lösa stavrör för 500 kr st

Har ett par swix q1 för klassisk och tänkte införskaffa mig ett par bättre stavar till skate.

kollade runt lite och hittade dom på blocket. Priset är ju inget att klaga på, sökt lite efter ett omdöme men inte hittat något. 
Jag får nog (chans) köpa ett par och lämna ett själv 🙂 

hade väll personligen uppskattat om dom sålde rör med tbs ”fäste” då jag redan har sådana trugor. 
 

Link to comment
Share on other sites

Snubben som driver hemsidan har säkerligen gått in på Alibaba.com och sökt upp skidstavar. Finns mängder med återförsäljare där man på bilderna från deras fabriker ser att de tillverkar stavar åt alla de stora märkena. Rören är alltså därav säkerligen av precis samma kvalitét. Beställer man tillräckligt många åt gången blir det svinbilligt. Långt mycket billigare än vad de stora tillverkarna säljer stavar för i butik.

Säkert alldeles utmärkt. Blir nog att testa så småningom.

Link to comment
Share on other sites

Jag hörde av mig direkt till Hans som driver sidan. Beställningen är lite omständig men det funkar.

Beställde mina stavar i tisdags och fick dem igår, levererades i ett plaströr ordentligt packat. Har bara kört ett pass än så länge. 

Om jag jämför med skistarts diamiond så är denna lite styvare. 

Link to comment
Share on other sites

On 1/6/2024 at 11:13 PM, Erikom said:

Snubben som driver hemsidan har säkerligen gått in på Alibaba.com och sökt upp skidstavar. Finns mängder med återförsäljare där man på bilderna från deras fabriker ser att de tillverkar stavar åt alla de stora märkena. Rören är alltså därav säkerligen av precis samma kvalitét. Beställer man tillräckligt många åt gången blir det svinbilligt. Långt mycket billigare än vad de stora tillverkarna säljer stavar för i butik.

Säkert alldeles utmärkt. Blir nog att testa så småningom.

Okej. Har aldrig provat att söka där. Men ska kolla runt lite. 

Tror tex inte swix har höga inköp tänkt på mängden dom beställer från frabrikerna. 

Men å andra sidan så ska dom göra vinst, betala löner, betala åkarna som håller fram stavarna i media, butikarna ska ha sin marginal, osv. 

Men det känns lite motigt att köpa ett par triac 4.0 som motionär 😂

 

Link to comment
Share on other sites

On 1/7/2024 at 6:25 PM, Lgren said:

Bra stav tycker jag. Har inte åkt på någon toppstav tidigare så jag har lite svårt att jämföra. Trevlig och hjälpsam kille som sålde, smidig affär. 

 

kul att dom upplevs som bra. Mot dom tidigare stavarna fick du någon wow känsla? 

Link to comment
Share on other sites

On 1/11/2024 at 10:28 PM, Per Gu said:

Fick hem mitt par idag. Tycker absolut att staven håller vad den lovar. Lätt och styv. Handremmarna i princip identiska med Swix men för bara 70 kr. 

Det låter positivt. Du får lämna ett omdöma då du hunnit med några pass. 

Hittade ett par nästintill nya madshus redline pole för tusenlappen. Så jag slog till på dom då dom även har tbs som jag gillar / har många trugor till redan. 

Men nästa par blir nog från Hans då ni som kommenterat i chatten verkar nöjda. Så har blivit lite nyfiken att prova, klämma och känna 😄

 

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte ett par för några veckor sen och har hunnit kört kanske 20 mil. Jag är mycket nöjd med tanke på priset. Sen att man fick med en massa trugor var bara plus. Hade ett par dyrgripar innan man jag märker ingen direkt skillnad 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

On 1/14/2024 at 7:23 AM, Joe1 said:

kul att dom upplevs som bra. Mot dom tidigare stavarna fick du någon wow känsla? 

Åker på 145cm och väger 70kg, kanske längre och tyngre åkare får mer wow känsla🙂 

 

Link to comment
Share on other sites

On 1/14/2024 at 7:34 AM, Joe1 said:

Det låter positivt. Du får lämna ett omdöma då du hunnit med några pass. 

Hittade ett par nästintill nya madshus redline pole för tusenlappen. Så jag slog till på dom då dom även har tbs som jag gillar / har många trugor till redan. 

Men nästa par blir nog från Hans då ni som kommenterat i chatten verkar nöjda. Så har blivit lite nyfiken att prova, klämma och känna 😄

 

Nu har jag åkt ca 7 mil med stavarna. Väldigt nöjd! Jag har tidigare åkt med Swix ct1 och med skistart diamond. Tycker att denna stav är lite styvare och lite lättare. Pendel är densamma. Remmarna känns väldigt bra, i princip identiska med Swix. Trugorns är bra men mina mediumtrugor passade inte perfekt på adaptern. Tror det är svårt att hitta något annat nytt med samma prestanda för endast 1300 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...