Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vad är det för fel, skidor hackar vid nedförslut


Rolandsk

Recommended Posts

Hej, 

jag har ett par längdskidor, ca 20 år gamla minst av märket Salomon. De är vallningsfria men har satt på lite valla. Jag har inte använt mina skidor på säkert 15-20 år  När jag försöker åka vid lutning så hackar skidorna så jag nästan ramlar. Alltså tar emot så jag glider inte hela vägen. Vad beror det på, min fru har prövat och för henne går det bra? Är det så att jag behöver nya skidor kanske? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Rolandsk said:

Hej, 

jag har ett par längdskidor, ca 20 år gamla minst av märket Salomon. De är vallningsfria men har satt på lite valla. Jag har inte använt mina skidor på säkert 15-20 år  När jag försöker åka vid lutning så hackar skidorna så jag nästan ramlar. Alltså tar emot så jag glider inte hela vägen. Vad beror det på, min fru har prövat och för henne går det bra? Är det så att jag behöver nya skidor kanske? 

 

 

Vad för valla hart du satt på. Är det glid- eller fästvalla?
Är det fästvalla så är det det som är problemet, det tar i. Din fru väger troligen mindre så då ligger inte fästvallan i snön.
Och vad är det fört typ av vallningsfria skidor. Är det typ "fiskfjäll".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...