tildavicky Posted March 3 Report Share Posted March 3 Jag ska köpa ett par nya bra skidor. Jag kommer att köra stålsickling (kuzmin). Finns det några skidor som generellt är bättre eller sämre än andra för detta? Eller är det dyrast är bäst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LFN Posted March 3 Report Share Posted March 3 Jag har bara mina egna skidor att utgå ifrån. Har Madshus, Fischer och Atomic. Atomic är påtagligt svårare att jobba med tycker jag. Vet inte riktigt varför, gissar att deras belag på något sätt är hårdare. Ta det med en nypa salt, jag har inget att backa upp det här med, bara min upplevelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hobbymotionären Posted March 4 Report Share Posted March 4 Nog väldigt modell/belagsberoende. Också hört och läst mig till att Atomic har rykte om sig att vara svårsicklade, men mina Redster Gen S är klart mer lättsicklade än de två par Madshus med P200-belag jag har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tildavicky Posted March 4 Author Report Share Posted March 4 Jag har ett par billiga Salomon som jag är ganska nöjd med. Lätta att sickla samt verkar ge mig ganska bra glid. Vill dock köpa ett par nya för att bli ännu lite snabbare i spåren 😀 Är det någon som sicklat ett par Fisher carbon eller liknande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl A Posted March 5 Report Share Posted March 5 Har sicklat 11 par, fisher, madshus o atomic. Atomic är MKT jobbigare/hårdare, men blir till slut lika bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badmotorfinger Posted March 6 Report Share Posted March 6 Helt enig. Fischer --> lett. Atomic --> mer arbeid, men det går. For stålsikling, ville jeg gått for Fischer hvis du finner et bra par. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts