Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Gamla Seedningstabeller till VL från VL och ÖS?


Stagge1

Recommended Posts

Är det någon som har gamla seedningstabeller till VL? Från både VL och ÖS? Främst intresserad av 2003-2006.

 

På VL-hemsida finns endast den tabell som gäller från iår till VL2008. Jag skulle dock gärna vilja ha de gamla tabellerna så att man på ytterligare ett sätt kan jämföra sina tider och utveckling från år till år.

Link to comment
Share on other sites

Jag har den från 2005. Mailar den också.

På den tiden var ÖS seedningen helt uppåt väggarna...t.ex för att köra upp sig till led Elit så gäller tiderna för ÖS från 3.35 - 3.57...tror gubbarna då hade skippat kolet och drack direkt ur meskdunken...

Link to comment
Share on other sites

Jag har den från 2005. Mailar den också.

På den tiden var ÖS seedningen helt uppåt väggarna...t.ex för att köra upp sig till led Elit så gäller tiderna för ÖS från 3.35 - 3.57...tror gubbarna då hade skippat kolet och drack direkt ur meskdunken...

Gick inge bra,

Här kommer den i textform så får du snickra lite... =)

 

Svenska lopp

km Elit 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Tid i Vasaloppet

Vasaloppet 2004

Tid i Öppet Spår

90 4.20

150

3.35 4.43

500

3.58 5.01

1000

4.16 5.30

2000

4.45 5.57

3200

5.12 6.27

4400

5.42 6.59

5600

6.14 7.32

6800

6.47 8.16

8400

7.31 8.59

10000

8.14

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jan, du får gärna skicka -07 till mig om du menar 06 -> 07, dvs resultat från 06 för seedning till 2007. Jag saknar nämligen VL där. Har endast ÖS.

Mailadressen: msg@hemocue.se

Tack på förhand.

 

Annars har jag lyckats få ihop: 04 -> 05, 05 -> 06, 06 -> 07, 07 -> 08, 08 -> 09 för VL och ÖS.

Dock endast ÖS till VL 2010, eftersom det gäller samma som för förra året. Finns det någon seedningstabell på den nya hemsidan?

 

Maximilian, jag skickade via E-post ikonen här på forumet, men formatet blev inte det bästa. Skicka ett mail till mig, så kan jag skicka en fil till dig.

Link to comment
Share on other sites

Takk for det, jan!

 

Jeg slet meg igjennom Vasaloppet i fjor på 9.43 og lurte på om noen vet hvilket led det blir i år?

 

Jeg ser at det hadde holdt til led 9 i 2007, og til led 8 i 08 og 09, men vet ikke hva det holder til i år.

 

Som dere sikkert skjønner så har jeg ikke så veldig lyst til å stå helt bakerst (selv om jeg hører hjemme langt baki der:-)

Link to comment
Share on other sites

Var inne och kollade på VL nya hemsida igår och jag måste säga att den var svår att hitta i. Jag hittade inga seedningstabeller för ÖS och VL 2009 och vad det ger för led i VL 2010. Fö hittade jag inte köp&sälj, men den kanske har inte öppnat än.

Det första man vill veta inför ev. seedningslopp är vad förra årets resultat ger för led i 2010 års lopp, sen kan man börja titta på de lopp som kan bli aktuella. Med en enkel knapptryckning skall både ÖS och VL komma fram i en seedningsruta, inget detektivarbete skall behövas.

Link to comment
Share on other sites

Var inne och kollade på VL nya hemsida igår och jag måste säga att den var svår att hitta i. Jag hittade inga seedningstabeller för ÖS och VL 2009 och vad det ger för led i VL 2010. Fö hittade jag inte köp&sälj, men den kanske har inte öppnat än.

Det första man vill veta inför ev. seedningslopp är vad förra årets resultat ger för led i 2010 års lopp, sen kan man börja titta på de lopp som kan bli aktuella. Med en enkel knapptryckning skall både ÖS och VL komma fram i en seedningsruta, inget detektivarbete skall behövas.

Men det står ju på hemsidan att det skall komma i november, därför finns ju inget ännu

Link to comment
Share on other sites

Var inne och kollade på VL nya hemsida igår och jag måste säga att den var svår att hitta i. Jag hittade inga seedningstabeller för ÖS och VL 2009 och vad det ger för led i VL 2010. Fö hittade jag inte köp&sälj, men den kanske har inte öppnat än.

Det första man vill veta inför ev. seedningslopp är vad förra årets resultat ger för led i 2010 års lopp, sen kan man börja titta på de lopp som kan bli aktuella. Med en enkel knapptryckning skall både ÖS och VL komma fram i en seedningsruta, inget detektivarbete skall behövas.

Har du också blivit kändis nu?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Takk for det, jan!

 

Jeg slet meg igjennom Vasaloppet i fjor på 9.43 og lurte på om noen vet hvilket led det blir i år?

 

Jeg ser at det hadde holdt til led 9 i 2007, og til led 8 i 08 og 09, men vet ikke hva det holder til i år.

 

Som dere sikkert skjønner så har jeg ikke så veldig lyst til å stå helt bakerst (selv om jeg hører hjemme langt baki der:-)

Jeg vet hvem du er, Trysilknut! Din mailadresse og sluttid avslørte deg ;-).

 

Jeg gikk forbi deg et sted mellom Evertsberg og Oxberg i 2009.

 

Sleng deg med i Trysil Skimaraton på lørdag 20. februar, så sees vi i led 6-7 i Vasaloppet! For min del blir det Skinnarloppet i Malung søndag 21. februar

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...