Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vår och sommarträning


seorjekl

Recommended Posts

Aha.. nu börjar jag inse hur fällan har gillrats..

Det har sagts 5 min/km men om det är så att det är minst 3 topp500-åkare som turas om att kaos-rycka så att kilometrarna går på 6-4-6-4 osv då är man nog ganska rökt.

 

Men jiddret på ert klubbforum om att jag skulle riskera att dö klingade snabbt av iaf sedan jag berättade om "Hammer-testet"

Link to comment
Share on other sites

Sällan har det varit så lätt att locka ut NVSKare i Nackaskogarna sedan Hammer utan att skräda orden aviserade sitt deltagande på vår hemsida. Andreas glömde skriva att även Mattias ställer upp, så vi är faktiskt 4 åkare av den sort du beskrev som är med. Någon plan för att hänga av någon finns inte utan vi siktar på en prestigelös och underbar fågelkvittertur.
Link to comment
Share on other sites

Instämmer med Olle. Jämn fart på 5 min/km tycker jag personligen är ett alldeles utmärkt tempo för medelintensiv aerob träning i 2-3 timmar. Är en stark anhängare av filosofin att varje träningspass ska ha ett genomtänkt syfte och också utföras i enlighet med syftet.

 

Hade lite förkylningskänning i morse, men det känns bättre nu. Förhoppningsvis var det bara var lite sömnbrist och torr hals. Vill ju inte missa passet imorgon!

Link to comment
Share on other sites

Vad kloka ni nvsk:are verkar vara. Inget kaos där inte.

Jag har själv inte kommit upp riktigt i eran löpdistans än men det kommer väl. Veckan träning: onsdag 3,6km jogg, tempo 5:06, fredag: 4,3km jogg, tempo 5:18 Måste säga att 4,3:an var riktigt tuff, nu blir det vila hela helgen! Som ni märker laddar jag stenhårt inför sommarens bataljer, och förresten...Andreas, kul att se att nvsk mönstrar en "riktig skidåkare" även här på skidforum. Se till så att MC Hammer får be på knäna om kaosmannens chokladkakor under morgondagen pass. :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, tack för det Ekis! Har inte skrivit så mycket på forum tidigare, men här verkar det ju finnas många intressanta forumdeltagare att diskutera med. Du är förresten varmt välkommen som gäst på våra kaosträningar framöver.

 

MC Hammer, Kaosmannens joggingvagn är utsliten efter förra veckans kaosfärd, men det ryktas att han gått över till "Lasse-vagnen" (se bild på NVSK:s hemsida) vars hållbarhet sägs vara överlägsen.

Link to comment
Share on other sites

Aha.. denna alltså? http://www.nvskidor.se/artikel/18/

Känns ju lite vanskligt för kraftledningsgator.

 

Apropå barnvagnar så skrev jag nyss ett blogginlägg på min Funbeat (länk tidigare i tråden). Jag klistrar in den här:

 

 

Barnvagn är överskattat..

Publicerad 2008-04-04 20:02:03.

 

..när man är ute och promenerar med ungarna på stan, tycker i alla fall min svärfar.

Jag skulle träffa honom och B1+B2 i vasastan på lunchen och sedan skulle jag vara föräldraledig resten av dagen.

 

Jag: Har du inte barnvagnen med?

Svärfar: Nävaddå.. den lilla kunde jag ju ta på axlarna och den stora kan gå själv. Jag tränar inför skidturåkningen i Nikkaloukta nästa vecka.

 

Jaha.. jag gör som svärfar hade gjort och tar B2 (2år) på axlarna och B1 (4år) i handen och börjar promenera i riktning mot Barnhusbron för att gå över till Kungsholmen och där ta buss nr 1 hem. Mycket snart säger B1 att nu vill hon sitta på pappas axlar:

- nej det måste din lillasyster göra.

- jo

- nej

- jo!

- nej

- JOOOO!!

- okej då men bara en liten bit för lillasyster orkar inte gå så långt själv.

Ned med B2 och upp med B1 på axlarna, varvid B2 omedelbart börjar stortjuta och vägrar gå en millimeter själv. Men jag hade ju lovat B1 att få sitta en bit på axlarna.. så hur göra ? Finner ingen annan lösning än att lyfta upp B2 i famnen och lyckas hitta en ställning där jag kan gå med den stora på axlarna och den lilla frampå bröstet, där jag också klämmer fast B1:s ben så att hon inte riskerar att tippa bakåt. Ganska behagligt faktiskt och ungarna tycker det är jättekul att "åka pappa" på detta sätt. Ett tag. Sedan blir de uttråkade och börjar slåss med varandra. B2 häver sig upp i min famn för att kunna nå upp till storsyrran och puckla på henne, som svarar genom att häva sig framåt över mitt huvud och puckla tillbaka. För att sära kombatanterna får jag pressa emot med nackmusklerna när 4-åringen lägger hela sin tyngd framåt på mitt huvud. Vid det laget var axlar och nacke redan möra efter en km bärandes 2 barn. Situationen blir helt kaotisk med ungarna vilt fajtandes och mina krafter tryter. Men jag kan ju inte bara slänga ned dom i backen.. utan måste sätta ned dom kontrollerat och samtidigt hindra dom från att slå ihjäl varandra. Det lyckas på något sätt men jag minns inte riktigt hur. Så tar vi bussen hem och äter jordgubbar med grädde.

Det ironiska är att barnens mor är barnvagnsfetischist. Vi har 6 olika modeller. Men vad hjälper det då de ligger hemma i förrådet...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...