Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hur träna för att "vinna" VL ?


Lars-Erik

Recommended Posts

Riktigt intressant att läsa o se hur ni tänker och jobbar.... Vore kul att få lite information om hur det gått för dig Lars-Erik och din adept....

Kul att ni frågar.

Tyvärr misslyckades jag denna gång att få hans företag att ge honom möjlighet att träna på deltid . MEN jag har INTE gett upp (som ni vet gör jag ju sällan det !) så jag har nu ändrat taktik och tror att det skall gå att ordna inför nästa säsong.

Min skyddsling har dessutom via experthjälp nu fått tillgång till bättre skidor och tips på hur man skall träna.

Tyvärr drabbades han av en efterhängsen sjukdom (av tvartyp) som spolierade årets säsong. Eljest är JAG optimistisk att tro att han fjolårsplacering runt 80 skulle ha kumnnnat förbättras till låt säga Ronnie Löf klass (c:a 40). Han hann dock bli i stort sett frisk innan Vasaloppet och var nära att starta men klokt nog avstod han och istället ser det lite mer långsiktigt

Han kommer att göra en ny satsning inför nästa säsong och om någon av er kan tipsa mig om något så vore jag tacksam. Främst är jag ute efter att försöka hjälpa honom att komma in i något team så att han får viss service. Snälla ni, hjälp mig med detta. Om inte företaget stödjer honom borde han kanske byta klubb för att få sådan service och dessutom möjlighet till bra lagplacering.

Link to comment
Share on other sites

Riktigt intressant att läsa o se hur ni tänker och jobbar.... Vore kul att få lite information om hur det gått för dig Lars-Erik och din adept....

Kul att ni frågar.

Tyvärr misslyckades jag denna gång att få hans företag att ge honom möjlighet att träna på deltid . MEN jag har INTE gett upp (som ni vet gör jag ju sällan det !) så jag har nu ändrat taktik och tror att det skall gå att ordna inför nästa säsong.

Min skyddsling har dessutom via experthjälp nu fått tillgång till bättre skidor och tips på hur man skall träna.

Tyvärr drabbades han av en efterhängsen sjukdom (av tvartyp) som spolierade årets säsong. Eljest är JAG optimistisk att tro att han fjolårsplacering runt 80 skulle ha kumnnnat förbättras till låt säga Ronnie Löf klass (c:a 40). Han hann dock bli i stort sett frisk innan Vasaloppet och var nära att starta men klokt nog avstod han och istället ser det lite mer långsiktigt

Han kommer att göra en ny satsning inför nästa säsong och om någon av er kan tipsa mig om något så vore jag tacksam. Främst är jag ute efter att försöka hjälpa honom att komma in i något team så att han får viss service. Snälla ni' date=' hjälp mig med detta. Om inte företaget stödjer honom borde han kanske byta klubb för att få sådan service och dessutom möjlighet till bra lagplacering.[/quote']

En mycket intressant tråd som jag kommer följa med största intresse. Dela gärna med dig av de tips du får till oss törstande entusiaster.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...