Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Roberto Vacchi tar över Glid


Mario

Recommended Posts

Jaha, tar och dammar av tråden igen. Sitter nu med det senaste numret av glid i min had som idag damp ner i brevlådan. Till min försträckelse ser jag att det också är det SISTA nummret av GLID. Information gör gällande att tidningen glid har blivit uppköpt av VASALÖPAREN och därigenom kommer sluta att ges ut. Förhoppningsvis innebär detta ingen försämring!

Låter, hm, hemskt?

Link to comment
Share on other sites

Är nog inte riktigt med. Hur kan det inte bli en försämring när tidningen upphör. Tycker att det är trist att en tidning som skriver om vår sport upphör. Jag vill läsa både Vasalöparen och Glid, men det kanske inte ligger i tiden att läsa papperstidningar. Nu vet jag ju inte varför den upphör, men det kanske är så, att för få av oss skidnissar har varit beredda att betala för tidningen.
Link to comment
Share on other sites

Enligt Roberto Vacchi som skriver om det i tidningen var anledningen att dom som idag äger och ger ut GLID, nu även fått uppgiften av vasaloppet att göra vasalöparen. Därav en ihopslagning. Håller med dig. Tycker det är enormt synd då man som skidåkare gärna vill kunna läsa så mycket som möjligt om den sport man älskar. Tyvärr så lyser det igenom i dagen nummer att det är det sista. Inte mycket matnyttigt.
Link to comment
Share on other sites

Skall jag säga det som de flesta tycker i klarspråk?

Roberto Vacchi suger dolme i längdskidspåret..och ju förr han försvinner och ägnar sig åt det han verkligen brinner för..dopingcykel..desto bättre.

 

Visst är det klart å koncist uttryckt..utan något dribbel höger eller vänster?

 

Vacchi..försvinn till din cykelpedal..det är där du hör hemma,det är där du vill vara.Vi vet det alla!

Link to comment
Share on other sites

Aha..den slutar nu!

 

Logiskt..så blir det om man sätter en cyklist som chefred för en längåkningstidning!

 

Vilket förfelat snilledrag..man bävar ju faktiskt.Sanslöst korkat intill det imbecillas gräns!

 

Fuck off then Vacchi..vilken GROV nytta du gjorde till slut,mannen..:-)

 

Det finns utrymme för en längdskidpublikation..fristående och frispråkig.

 

Inte med en som fortfarande skriker hals av sig för nästa dopingfall uppför någon gudsförgäten bergskam dock.Vacchi var fel från börjanslut..titta bara hur det slutade!

Link to comment
Share on other sites

Hur fan kommer det sig att längdåkare slår sig till ro med sådan här utnämning från första stund?

Det är ju sjukt!..och förloppet blir som det måste bli..oduglig längdnisse på för stor post..förfall och till slut död.

 

Det är vad som har hänt här.

 

Kommer Herr Vacchi ens att svara?

 

Högst troligen icke..högst troligen fattade han aldrig ens flaska om sporten han var satt att chefsredda.

 

Svara för all del Roberto..du har gjort en synnerligen svag figur här..och har du lite backbone kvar så svarar du!

 

Jag har frågor att ställa Vacchi..har du cojones att svara..jag UTMANAR dig!

 

Eller är du ett ryggradslöst kräk?

 

Den som lever får se..:-)

Link to comment
Share on other sites

Håller med ovanstående, Växsjöskidaren har verkligen lyckats dra ner stämningen på Skidforum.

Finns ingen anledning att kalla folk för idioter, kräk och annat. Oavsett om vi har olika synpunkter så måste man visa lite folkvett.

 

Antingen är du bara här för att provocera. Detta kommer bara leda till att du med tiden blir helt nonchalerad. Är du trots allt med i Skidforum för att du tycker om träning och längskidor så föreslår jag att du försöker avreagera dig i elljusspåret i stället, -det kommer att kännas mycket bättre, både för dig och oss andra på forumet.

 

Ha en bra dag i Växsjö, mvh MrT

Link to comment
Share on other sites

Hur gammal är Växjöskidare igenteligen? 2,5år?

 

För övrigt så är Roberto Vacci den överlägset mest kompetenta komentator vi har i detta landet!

 

Tror de e fler här som håller med om de! han har dessutom varit presschef för svenska skidförbundet..är de fortfarande? Så hans kunskap inom längd är väldigt stor!

 

Har växjöskidare vatt på krogen utan napp månne?

 

De va mitt sista inlägg på nåt som den härliga växjöskidaren skriver...kram

Link to comment
Share on other sites

Äh, sluta förolämpa varandra och håll vettig nivå på språket innan det här forumet spårar ur helt. Skilj på sak och person och håll diskussionerna på en vettig nivå. Tror att ALLA på forumet (min egen tolkning) är intresserade av en rejäl takhöjd och bra diskussioner/åsiktsutbyten men det kräver att vi funderar på om inlägget vi skrivit på något sätt bidrar till diskussionen innan vi trycker på "Skicka".
Link to comment
Share on other sites

Om man får återgå till ämnet.

 

Jag valde ju helt fel tillfälle att starta min prenumeration. Detta sista var mitt första nummer. Jag tycker informationen var något bristfällig om vad man kan välja att göra med sin fortsatta prenumeration. Om man inte gör något s¨fortsätter prenumerationen fast man får "nya" Vasalöparen istället. Man kunde också göra ett aktivt val och välja Kadens eller Runners World i stället? Jag antar att Vasalöparen fortsatt ingår i anmälningsavgiften för de olika loppen under Vasaloppsveckan? Om detta stod inget i de meddelande man fick av Glid.

 

Angående Vacchi har jag stort förtroende för honom som längdskidreporter, dock tyckte jag språket i de artiklar han skrivit i detta nummer var något mycket åt talspråks hållet. Han är väl precis som Ironman skriver presschef för svenska skidlandslaget och mycket insatt åtminstone i elitlängdsskidåkning.

Link to comment
Share on other sites

Fanns helt klart en del intressant i sista numret. Gillade artikeln om Nina Lintzén. Intressant att hon presterat så bra med heltidsjobb, ingen support, bara tre par skidor (sämre än konkurrenternas) och avslappnat avståndstagande till den vallningshysteri som annars kan råda inför en tävling. :)

 

Synd att tidningen läggs ned. Förstod jag rätt av ledarsidan så är det Springtime utan Vacchi som tar över produktionen av Vasalöparen och lägger ned Glid. Låter ju mycket som att de bedömt att för få åkare vill betala för tidningen och hellre producerar "gratis" för alla Vasaloppsåkare och någon mindre (?) extraupplaga för andra som är intresserade av att belala. Hoppas bara att det inte innebär att de blir mer rädda för att stöta sig med sponsorer. Men nåja, inte så mycket idé att spekulera eller gissa. Bara att byta till RW-prenumeration och ta Vasalöparen för vad den blir när den dimper ned i brevlådan nästa gång.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...