Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

"Stora" hypokondriker tråden


Robocop79

Recommended Posts

Ja precis köparen formar utbudet, kunnig eller okunnig. Eller för att citera Ulf Lundell "tidningar är skrivna av idioter för idioter - folk vill ha skit"

 

Fast vi längdåkare är ju som bekant ett särledes klarsynt släckte...:D

:D............och därför frossar vi i AXA produkter, dricker rikliga mängder sportdryck och inhallerar flourångor. Men huvva va grymma vi blir i skidspåret ;)

Link to comment
Share on other sites

Brutet revben...!!! Jag har försökt åka rullskidor, men det gjorde för j...igt ont. Jag hade väl inte riktigt samma smärtgräns eller kanske samma ambition som Gunde Svan och hans brutna arm... Det enda som verkar funka nu är motionscykel... (Man får inte nysa, inte hosta, inte hicka och heller inte skratta. Och helst inte ta djupa andetag...)
Link to comment
Share on other sites

Vem har gjort vetenskapliga tester av lättmjölk som sportdryck, Arla eller ?

Nej, det är en undersökning av hur väl olika drycker stannar i kroppen som fanns nämnd nummer 3 av Idrott och Kunskap.

 

Undersökningen är Susan M. Shirreffs, Phillip Watson and Ronald J. Maughan. Milk as an effective post-exercise rehydration drink. British Journal of Nutrition 2007;98:173–180

Studien kan läsas här:

www.fepale.org/lechesalud/documentos/Shirreffs%20ReHidratation.pdf

 

 

Funderar över om mjölk är för okommersiellt för att vara poppis, eller helt enkelt för oteknologiskt för att tilltala oss träningsnördar?

Link to comment
Share on other sites

Mjölk har man väl använt men för att göra den mer "högteknologisk" så har jag blandat i Vitargo guld påse. Men numer så brukar jag köra en Smoothie med mjölk, någon banan, lite hallon och fruktsocker som återhämtningsdryck. Betydligt billigare än Vitargo och kan inte säga att jag kännt någon sämmre effekt. Det kan jag däremot göra om jag struntar i denna dryck efter ett långpass. Då blir man seg dagen efter.

 

Men mjölk i VL spåret.......nja låter sisådär faktiskt. Men man kanske ska prova!?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...