Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Konstsnö i Nybro


lappkast

Recommended Posts

Var där igår och drog "några" varv på slingan. Måste säga att arbetet som Ni lagt ner är mer än beundransvärt!! Nästan som en overklig känsla då man kunde glida omkring i 5-7 plusgrader och något flygfä som då och då assisterade mig längs vägen...

 

Kort och gott så var det ett skönt break från rullisarna och tillika nyttig träning

Link to comment
Share on other sites

Var där och åkte 15 km igår och tycker det var värt en lång bilresa. Spåren var bra med tanke på vädret. Glidet var bra första 20 min, sen sämre. Spåren är i början parallella,sen är det en hårnål och tillbaka vid det andra spåret. Vid vp får man göra ett lappkast (därav signaturen ?) och börja på nästa varv. Idag känns det i ljumskar och axlar = bra träning igår.

Lite förvånande att det var så få som tog chansen till äkta skidåkning.

Link to comment
Share on other sites

Rent träningsmässigt var det inte mer än en "vanlig" träningsrunda. Men på en annan nivå upplevde jag något helt annat. Färdades i min bil i styvt en timma, regn regn regn och åter regn. Regnade till och med när jag var tvungen att göra ett nödstopp (läs pinkepaus) en liten bit från Nybros skidcentra. Men väl framme var det uppehåll. Kunde ta mina varv och njuta av det... Ett tag var det till och med så att solen bröt i genom, just när lappkastet skulle till.

 

Aah tusan - jag uppskattar Nybros skidanläggning som fasen!! Tack och åter tack för allt jobb Ni lägger ner för att spåren ska hållas i trim.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

jag var i spåret idag. Snö hela rundan, inget genomslag och en del renare

snö än när jag kom... väldigt skitiga skidor alltså.

Men snö är härligt och jag kan rekommendera för den som tröttnat på

rullisar.

Men ta inte tävlingsskidorna.

 

Vattnet fungerade inte heller?

Var det någon kran som jag inte hittade eller var vattnet avstängt?

Toaletter och duschar fungerade ej, men jag åkte hem nöjd och

glad ändå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...