Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

God Jul...


PHIF

Recommended Posts

2009 är snart här och jag hoppas att jag under det året fä

år möjlighet att ta en kaffe med Tony Pölder, glidtesta med Dunderklumpen, se om jag inte kan få träffa Niklas live för första gången samt att forstätta att delta i intressanta diskusioner på Skidforum. Nu när mitt nya hus dessutom är färdigbyggt så vill jag komma igång med träningen igen. Byggdagboken skvalrar om nästa 1700h byggande så kan jag finna samma tid till träning så får ni se upp........ :)

 

Slutligen: God Jul och ett gott nytt år!

Link to comment
Share on other sites

Min önskelista för julen och för 2009 i Stefan Sand anda och med anknytning till skidforum skulle vara följande:

1. Att få träffa finn2 live och kanske tom. att få förmånen att bli närmare bekant med en så uppenbarligen kunnig och intressant person (jag hoppas du kontaktar mig med denna julklapp via email på julafton).

Anm. Jag har ju tidigare fått förmånen att träffa (och i vissa fall tom. umgås privat med) flera mycket intressanta debattörer på skidforum t.ex. Canyon/Stevens, Niklas, Rotebrostakaren, deas, Stefan Sand, GundeG, Dunderklumpen, anl, Mario, andärsp, Orvino, Bestefar, fk, m.fl.

2. Att Vasalöparen redovisar sina tester om stålsickling som de utlovat i flera nummar (varför gör de inte det ??)

3. Att Swix redovisar sina tester på ett mera fullständigt sätt och inte som den 2.5 sidors "sammanfattning" som vi nu fått ta del av (varför får vi inte ta del av detaljerna i hela testet t.ex. i en "normal" rapport på låt säga minst 30-40 sidor ??)

4. Att den livliga debatten på skidforum fortsätter och dessutom utvecklas bl.a. genom att vi får med fler verkligen specialkunniga debattörer kanske tom. på landslagsnivå (finns det redan någon sådan debattör ?)

5. Att få följa med Stefan på kaffe till Tony Pölder. Vi kanske tom. skall blanda lite i kaffet för att höja debattatmosfären och bland annat övertyga honom att delta i debatten på skidforum på en mera bred front och inte bara på det, enligt min mening, lite olyckliga sätt han kom in denna gång. Både vi och han skulle, enligt min mening, vinna på detta.

6. Att jag åter får vara så frisk och fortfarande så "ungdomlig" att jag ytterligare en gång kan genomföra både Vasalopp och öppet spår (gärna båda öppna spåren)

Link to comment
Share on other sites

God Jul alla skidforumare!

 

Blev en springarunda på milspåret för mig, inte en snöflinga i närheten av Lund just nu tyvärr. Däremot har vi dansk TV och jag råkade av en slump kolla danska vädret för några dagar sedan och Danmark har inte haft en vit jul sedan 2004. Så det finns de som har det värre :-).

Link to comment
Share on other sites

Sämsta tänkbara skidträningsförhållandena här i nordligaste Skåne: Ett par minusgrader och frostigt men ingen snö. Alla vägar är stenhårt frusna, isiga och för hala för rullskidor, även grusvägarna. Fick nöja mig med stavlöpning :-(
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...