Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Konstsnö i Täby!


Klas

Recommended Posts

Boende i området kan jag konstatera att det brukar vara 1-2 grader kallare i Kyrkbyn/Vallentuna jämfört med Sthlm city (och tvärtom på sommaren). Nu i morse är det tex mer snö däruppe en här i stan där jag jobbar. Jag gissar tom att det är åkbart just nu på hela golfbanan (dock tunnt), inte bara i konstsnöspåret.
Link to comment
Share on other sites

Just nu är det åkbart på hela golfbanan. Spårpatrullen har tom lagt ut ett spår på ca 3-4 km + konstsnöspåret. Jag tror verkligen att denna placering kommer att funkera bra för ett konstsnöspår pga av att den är ett kallhåll. Att det nu är åkbart på hela golfbanan, när det knappast finns någon snö på andra ställen i hela stockholmsområdet säger väl det mesta.
Link to comment
Share on other sites

Är på blixtvisit i mina gamla hemtrakter och var tvungen att ut och åka på golfbanan igår kväll trots usla yttre förhållanden... Säger bara KANON att ni fått till en konstsnöslinga här!!! Och ni kan ju konsten att göra skidspår vid små snödjup.... Det enda tråkiga med att den är placerad på en golfbana är att den lätt blir vattensjuk vid rådande väderlek...
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
I veckan anlände en fräs till spåret på Jarlabanke, så nu blir det fantasktiskt fina spår!! Konstsnöstumpen är nu 400 m, och imorgon kommer det att köras Barnens Vasalopp där kl. 11 (alla barn välkomna! samling kl. 10.30), Under eftermiddagen plogades det ihop natursnö på en längre sträcka så att det nu är en 1700 m lång slinga som är spårad med fräsen. Spåren är generellt fina, men i den ihopplogade snön finns det en del grus här och var, så de allra finaste gå-bort-skidorna kanske ska lämnas hemma. Med Stockholmsskidor går det även att åka på den längre natursnöslingan där.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...