Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klister över burkgrund?


SGU

Recommended Posts

Hej, här kommer en fråga om fästvalla

 

Har Rode Multigrade klister och den bör fungera rätt bra i dagens temp och i konstsnön. Jag har också en burk med Swix Base Binder VG35. Sitter klistret bättre eller sämre om jag grundar med burkvallan?

 

Jag hittar bara info om att man tvärtom brukar täcka klister med burk i vissa förhållanden. Är klister på burk ett big NO NO? =)

Link to comment
Share on other sites

Hej, här kommer en fråga om fästvalla

 

Har Rode Multigrade klister och den bör fungera rätt bra i dagens temp och i konstsnön. Jag har också en burk med Swix Base Binder VG35. Sitter klistret bättre eller sämre om jag grundar med burkvallan?

 

Jag hittar bara info om att man tvärtom brukar täcka klister med burk i vissa förhållanden. Är klister på burk ett big NO NO? =)

Har varit lat och testat när jag tränat och inte orkat ta bort burkvallan, tycker klistret sitter klart sämre med burkvalla under.

Link to comment
Share on other sites

Det blev en 10 km med invärmd base wax och ett lager multigrade klister över. Det fungerade bra men som ni säger så är det ju svårt att veta om det varit bättre med bara klister. Ska testa det nästa gång tror jag.
Link to comment
Share on other sites

vg35 ligger bara i botten, det behövdes klister idag redan när det var minus. spåret var lite svårvallat tycker jag, rätt mjukt, kallt, men ändå tog inte burk. blev en härlig häxblandning där rode multigradeklister var det som tillslut bet
Link to comment
Share on other sites

enl logikens lagar...ingen burk funkar som klistergrund....skall du köra på klister så måste du ha klíster i botten......det går ju att göra hur tjockt eller supertunt som helst....men det måste vara "kletig yta" för att hjälpa klist´ret som skall ligga ovanpå att sitta kvar...

vill du ha en supertunn yta..så lägg på grundklister o dra ut det...torka sedan bort så mycket du vill med en trasa...dvs till den tjockleken du vill ha

Link to comment
Share on other sites

logik och logik:D

Men jag förstår i o f inte heller fördelen med burk som grund i stället för klister. Lägg på åtminstone grunden inomhus, mycket lättare att få tunt i värme.

Se'n brukar jag strunta i grund om jag inte ska köra långlopp eller om det inte är före som sliter enormt, typ skare

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...