Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Inbjudan till långlopp 40km i Storebro, lördag 21/2


marot858

Recommended Posts

Jag såg i Vimmerby Tidning att Storebro sportklubb ska köra sitt långlopp i helgen på lördag den 21/2. Banan blir 40km i form av 5 x 8km och starten går kl 10.00. Någon som har varit där tidigare och vet något om banan och terrängen?

 

Koordinater till banan:

WGS84:

Lat N 57° 35′ 38″ Lon E 15° 50′ 23″

Decimal:

57.5939, 15.8400

 

Vägbeskrivning (saxat från hemsidan):

"Storebro ligger mitt emellan Vimmerby och Hultsfred (1 mil från Vimmerby och en mil från Hultsfred) utmed 34:an.

Sväng in vid Pump bensinstation och kör rakt fram (Kvillbacken). Sväng vänster in på Klintgatan och därefter höger in på Ringvägen. Efter ett par hundra meter, i kurvan, går en grusväg rakt fram (Kungsvägen). Ett par hundra meter in på den grusvägen ligger Sportstugan."

 

http://www.storebrosportclub.se/

 

inbjudan direkt:

http://www.storebrosportclub.se/Storebroloppskidor/2009/Storebroloppet090221.pdf

Link to comment
Share on other sites

Jag såg i Vimmerby Tidning att Storebro sportklubb ska köra sitt långlopp i helgen på lördag den 21/2. Banan blir 40km i form av 5 x 8km och starten går kl 10.00. Någon som har varit där tidigare och vet något om banan och terrängen?

 

Koordinater till banan:

WGS84:

Lat N 57° 35′ 38″ Lon E 15° 50′ 23″

Decimal:

57.5939, 15.8400

 

Vägbeskrivning (saxat från hemsidan):

"Storebro ligger mitt emellan Vimmerby och Hultsfred (1 mil från Vimmerby och en mil från Hultsfred) utmed 34:an.

Sväng in vid Pump bensinstation och kör rakt fram (Kvillbacken). Sväng vänster in på Klintgatan och därefter höger in på Ringvägen. Efter ett par hundra meter, i kurvan, går en grusväg rakt fram (Kungsvägen). Ett par hundra meter in på den grusvägen ligger Sportstugan."

 

http://www.storebrosportclub.se/

 

inbjudan direkt:

http://www.storebrosportclub.se/Storebroloppskidor/2009/Storebroloppet090221.pdf

... och din funktion i arrangörsföreningen är? Smygmarknadsföringsansvarig eller tävlingsledare? ;)

Link to comment
Share on other sites

... och din funktion i arrangörsföreningen är? Smygmarknadsföringsansvarig eller tävlingsledare? ;)

Jag har ingen som helst koppling till föreningen utan är en vanlig dussinmotionär från Västervik som ligger 7 mil från Storebro. Men jag tror inte att många i närheten är medvetna om att det blir ett lopp i helgen eftersom marknadsföringen har varit helt obefintlig och jag tänkte bara hjälpa arrangören lite på traven. Jag fick reda på det genom att farsan hade läst en liten notis i Vimmerby tidning och tänkte upplysa forumläsarna om möjligheten till ett sista seedningsförsök i helgen.

Link to comment
Share on other sites

... och din funktion i arrangörsföreningen är? Smygmarknadsföringsansvarig eller tävlingsledare? ;)

Jag har ingen som helst koppling till föreningen utan är en vanlig dussinmotionär från Västervik som ligger 7 mil från Storebro. Men jag tror inte att många i närheten är medvetna om att det blir ett lopp i helgen eftersom marknadsföringen har varit helt obefintlig och jag tänkte bara hjälpa arrangören lite på traven. Jag fick reda på det genom att farsan hade läst en liten notis i Vimmerby tidning och tänkte upplysa forumläsarna om möjligheten till ett sista seedningsförsök i helgen.

Tycker verkligen att vi skall få göra "reklam" för skidtävlingar som oftast mer eller mindre är helt ideella på detta forum likaväl som vi måste få kritisera dem. Utan tävlingar ingen skidsport = inget forum. Det innebär INTE att det är tillåtet att göra reklam för kommersiella prylar det är en helt annan sak. Tyvärr blev tex Västgötaloppet inställt pga för få anmälda.

Link to comment
Share on other sites

Beror på vilken bana de väljer att köra. För två år sedan gick loppet delvis på skogsvägar men mest på en golfbana, där det gått några gånger tidigare. Blir start och mål vid skidstugan tror jag det blir mest skogsvägar med tanke på snötillgången. Mitt tips är golfbanan.

 

Jag skall inte dit och åka - är på väg till ÖS, men hade jag varit hemma hade jag ställt upp i Alstermo på söndagen, AMO-loppet i fristil. (se Alstermo IF.s hemsida)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...