Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Jerry's glid på birken...


Boris

Recommended Posts

Grymt glid i båda riktningarna kategoriserar væl jerry ahrlins skidor på birken... Så ruggigt starkt att ligga 2 min efter tæten, gå ikapp och sen krossa dom alla på sista delen av loppet. Kan bara sæga att jag ær otroligt impad !!

 

Vore vældigt intressant att få veta vad han på skidorna egentligen før att skapa sånt jævulsk bra glid?

Link to comment
Share on other sites

Grymt glid i båda riktningarna kategoriserar væl jerry ahrlins skidor på birken... Så ruggigt starkt att ligga 2 min efter tæten, gå ikapp och sen krossa dom alla på sista delen av loppet. Kan bara sæga att jag ær otroligt impad !!

 

Vore vældigt intressant att få veta vad han på skidorna egentligen før att skapa sånt jævulsk bra glid?

alldeles för lite fäste:)

Link to comment
Share on other sites

Grymt glid i båda riktningarna kategoriserar væl jerry ahrlins skidor på birken... Så ruggigt starkt att ligga 2 min efter tæten' date=' gå ikapp och sen krossa dom alla på sista delen av loppet. Kan bara sæga att jag ær otroligt impad !!

 

Vore vældigt intressant att få veta vad han på skidorna egentligen før att skapa sånt jævulsk bra glid?[/quote']

alldeles för lite fäste:)

Fattar inte riktigt att ha inte tappade mer uppför utan fäste. Det är rätt långa och branta backar på Birken, även om de sista 15km bara är stakning (varav en del svagt uppåt) + glid. Tränar han styrka/stakning på ngt annat sätt än de övriga?

Link to comment
Share on other sites

Kan någon ge en kort resumé om loppet och Ahrlins insats? Har missat detta.

 

/TV-åkaren :/

http://www.youtube.com/birkebeiner

 

Inte så lætt att se något om detta norges størsta lopp.

All bevakning av birken ær ett skæmt i jæmførelse med SVT's vasaloppssatsning. Mærkligt att ett så skidtokigt land inte kan klara av att dokumentera sin sport...

NRK's sændning ær riktigt amatørmæssig och en lågbudgetsatsning med reportrar som knappt kan namnen på åkarna.

Link to comment
Share on other sites

Jerry hade nog liknande glidvalla som de andra i toppen men han premierade glid istf fäste och ja fästvalla suger i vissa fören. Den psykologiska effekten av att ha lite bättre glid och veta att det är lättåkt till mål kan också ge en oanade krafter. Skönt för Jerry att ta segern.
Link to comment
Share on other sites

Kan någon ge en kort resumé om loppet och Ahrlins insats? Har missat detta.

 

/TV-åkaren :/

http://www.youtube.com/birkebeiner

 

Inte så lætt att se något om detta norges størsta lopp.

All bevakning av birken ær ett skæmt i jæmførelse med SVT's vasaloppssatsning. Mærkligt att ett så skidtokigt land inte kan klara av att dokumentera sin sport...

NRK's sændning ær riktigt amatørmæssig och en lågbudgetsatsning med reportrar som knappt kan namnen på åkarna.

Intressant iaktagelse. Kanske det är så att Norrmännen hellre deltar än kollar på TV och det inte enbart skdåkning och det här loppet utan i stort. Mao den genomsnittliga norrmanen rör på sig mer än den svenska, eller? :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...