Volevodin Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Den första tanke som slog mig var nedförbackarna. Kommer man inte upp i ganska hög fart på 2:or också och nedåt Jönköping känns det som ganska farligt. Även om det är på egen risk, har ni tänkt vidta några säkerhetshöjande åtgärder inför ev. farliga nedförbackar ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Everest Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Den första tanke som slog mig var nedförbackarna. Kommer man inte upp i ganska hög fart på 2:or också och nedåt Jönköping känns det som ganska farligt. Även om det är på egen risk, har ni tänkt vidta några säkerhetshöjande åtgärder inför ev. farliga nedförbackar ?Har kört där med ettor när jag körde runt Vättern på dryga 18 h och jag kan villigt erkänna att det var på gränsen. Däremot med tvåor och rätt så erfarna åkare så bör det inte vara så farligt men jag uppskattar verkligen din omtanke Volevodin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anl Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Ja, känns som att man skulle vilja åka runt ett varv o kolla nedförsbackarna man kommer att passera i mörker senare! Link to comment Share on other sites More sharing options...
På rull mot nya mål Posted March 29, 2009 Author Report Share Posted March 29, 2009 Personligen tycker jag att planeringen av vägvalet kommer att bli väldigt kul! Kolla eventuella småvägar, backar, sovplatser mm. För er som undrar var startavgiften kommer gå så kommer givetvis allt gå in i tävlingen och om det skulle bli någon krona kvar så sätts det in i nästa årstävling. Men som det ser ut idag så kommer alla tävlande att få följande saker. 1. Spetsar antal okänt idag men 5 kanske2. Varselväst3. T-shirt att tävla i4. T-shirt efter tävingen. Och detta ligger för uppföljning1. Service bil antingen en från Sthlm eller att klubbar längstmed vägen hjälps åt frågan har sänts ut. 2. Billiga eller kanske tillochmed gratis boende.3. Extra stavar att låna vid brott 4. Matplaser. Som ni förstår så gör vi allt idiellt och hoppas på att detta kan hjälpa till med att få rullskidor i "rampljuset" så är det någon som har en ide om hur vi kan göra detta ännu bättre eller kan bistå med andra tjänster längstmed vägen så är vi er evigt tacksamma om vi vill delge oss era tankar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted March 29, 2009 Report Share Posted March 29, 2009 Jaså, du har åkt runt Vättern på rullisar, Everest. Det var imponerande ! Själv ? År 2000 hade jag planer på att köra runt Vättern på inlines efter att ha klarat av sträckan från mitt föräldrahem och min hemort 9,5 mil på 5,5 tim. Det blev aldrig av sen jag fått höra att en Huskvarnabo, tror han hette Lindgren, skulle köra de 30 milen på rullskidor, vet inte säkert om han fullföljde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted April 1, 2009 Report Share Posted April 1, 2009 Everest: Det kanske är du som är den där Lindgren ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skåningen Posted April 1, 2009 Report Share Posted April 1, 2009 Volevodin Här kan du läsa om en del ideer förra året om att åka runt Vättern. Här kan du också läsa om Everests berskrivning runt densamma sjö i sin ensamhet. http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=2545 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Everest Posted April 1, 2009 Report Share Posted April 1, 2009 Everest: Det kanske är du som är den där Lindgren ?Nej, men kanske Totte? Blir det inte en Coast-to-Coast på ett för mig passande datum i år så kommer jag nog istället köra runt Vänern. Båda tror jag inte jag och familjen klarar av. Fördelen med runt Vättern var i alla fall att jag slapp mörker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joakim.j Posted June 9, 2009 Report Share Posted June 9, 2009 Hur blev det med loppet? Hur många startar i morgon bitti? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotebrostakaren Posted June 11, 2009 Report Share Posted June 11, 2009 Hur blev det med loppet? Hur många startar i morgon bitti?Blev nyfiken om det kommer att köras, följande står på Nacka-Värmdö hemsidan:NVSK-piraterna 2009-06-10 18:29 Arrangemanget kommer att bli av men som någonting totalt galet utanför klubbens regi! Datum kommer att bestämmas med kort varsel! Det är ingen mänsklig rättighet att få köra Coast to Coast! Man misstänker att det är mer attityd än verkstad i Nacka-Värmdö...,underhållande är det ju i alla fall. Fast det verkar vara mer verkstad i Nacka-Värmdö än någon annan stans för skid-motionärer i Stockholmstrakten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario Posted May 17, 2015 Report Share Posted May 17, 2015 Bumpar denna gamla tråd för att alla skall kunna få bakgrunden. Jag vet inte om detta event till slut blev av eller ej, men nu har iallafall tåg till Göteborg 1:a juni och boende längs vägen hem till huvudstaden bokats. En kul grej, utmaning och massa bra träning väntar. Snart är det dags! Rapporter kommer att komma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted May 18, 2015 Report Share Posted May 18, 2015 Coolt! Lycka till! Vilken/vilka vägar kör du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario Posted May 18, 2015 Report Share Posted May 18, 2015 Jag hade tänkt crasha hos Everest men efter studerande av diversere trådar tycker jag inte sträckan Göteborg - Vårgårda verkade vidare bra.Det blir istället Borås 1/6 - Gällstad 2/6 (Via U-hamn)- 3/6 Huskvarna - 4/6 Omberg - 5/6 Brådtom (vid Göta Kanal) - 6/6 Nyköping - 7/6 Hem (Huddinge)Ni som vill hänga på någon sträcka är jättevälkomna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted May 18, 2015 Report Share Posted May 18, 2015 Låter vettigt. Då har du koll på de bra vägvalen längs gamla Boråsvägen förbi Landvetter, Hindås, Bollebygd och banvallen mellan Borås och Ulricehamn. Från Ulricehamn till Jönköping vet jag inte hur det står till med gamla banvallen. Risken är väl att större delar av den är grus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotebrostakaren Posted May 18, 2015 Report Share Posted May 18, 2015 Jaghar varit på förträningsläger med Mario, körd 7 mil två dagar i rad, ok första dagen på rullisar, men andra dagen sju mil så väggade både jag och Mario. Tror Mario ska snitta 8 mil om dagen, det är ingen dans på rosar när han nu gör det helt utan serviceapparat, finns nog inte många som pallar det. Respekt superMario om du klarar det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekis Posted May 19, 2015 Report Share Posted May 19, 2015 Jaghar varit på förträningsläger med Mario, körd 7 mil två dagar i rad, ok första dagen på rullisar, men andra dagen sju mil så väggade både jag och Mario. Tror Mario ska snitta 8 mil om dagen, det är ingen dans på rosar när han nu gör det helt utan serviceapparat, finns nog inte många som pallar det. Respekt superMario om du klarar det!aha, 8mil om dan. Rätt tufft det, men min gissning när det begav sig var att vinnarna skulle behöva lite över 2 dygn på sträckan men den kanske var helt åt skogen. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario Posted May 19, 2015 Report Share Posted May 19, 2015 Det visade ju sig vara mest snack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekis Posted May 20, 2015 Report Share Posted May 20, 2015 Det visade ju sig vara mest snack.Ja vad jag vet blev det aldrig någon tävling. Var liiiiite sugen på att ställa upp men insåg ju också att skulle man försöka vinna var det risk att man förstörde en månads barkmarksträning efter loppet. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario Posted May 20, 2015 Report Share Posted May 20, 2015 Ja precis. Förslitning och skaderisken är ju uppenbar. Med mitt upplägg känns det som lite upptäcksfärd samtidigt som det ger rejäl mängdträning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.