Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Din sämsta Vasaloppsplacering


Micke31

Recommended Posts

Mitt sämsta lopp var 1980. 8800 nånting, tid på 8,48.

 

Mitt första VL, hade en mil snö i ryggsäcken den vintern (testade skidorna söndagen innan loppet). Åkte i mjukisoverall och egenhändigt stickade lovikka-vantar, hade nollkoll på vallning. Kramp i låren, blåsor i händerna, helt väck efter målgång. Se'n kunde jag inte gå på 2-3 dagar efteråt, men är man ung, glad och grundtränad överlever man det mesta. Inget jag drömmer om att göra om på äldre dagar.

Link to comment
Share on other sites

Mitt sämsta lopp sett till placering var mitt första. År 2002 kom jag på 10237 plats. Vilket ger mig ett spann på 8564 placeringar mellan mitt sämsta lopp och mitt bästa, tidsskillnaden är 4 timmar och 2 minuter...

 

Helt sjukt då man tänker på det

Link to comment
Share on other sites

Mitt första, enda och sämsta vasalopp var 2004 (eller var det 2005...dåligt minne). Tiden blev 7,09. Hade tränat rätt okej för att vara gröngöling, men var i övrigt dåligt förberedd, hade inte ens vätskebälte med mig under loppet, vilket ledde till att jag höll på att knäckas helt i backarna upp till Risberg. Revanschen kommer till vintern...
Link to comment
Share on other sites

Det bästa med att minnas sin sämsta placering är allt som hänt där i mellan. Då har man något att förhålla sig till. Jag kan ju till exempel "skryta" med att veta hur det känns att starta från sista led, ligga som sista gubbe i kön uppför första backen. Var inga problem för mig att gå från den vänstra sidan till den högra sidan av dungen. Väl där har jag låtit kroppen drabbats av en vedevärdig frustration när jag fastnat i första backen. Något som fick klockan att stanna på 10.26 när jag just passerat Smågan.

 

Den gången stapplade jag in på 10 timmar, detta året på dryga 7. Och visst har jag ett personbästa i sikte inför den 7:e mars, ingen tvekan om det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...