Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

eagle rullskidor.


blixten

Recommended Posts

Någon som vet hur länge man ska behöva vänta på eagle xt racing????? Har strax väntat 3 månader.

Allt beror nog på vem du köper av. Nu bör det inte varanågra poblem med leveranser längre, men efterfrågan är väligt stor.

Någon vecka skall väl räcka, men svenska importören har blivit lovad hjul lång tid tidigare i sommras som hjulleverantören inte kunde hålla, men sen ett par veckor tillbaka har det levereras massor av skidor i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet hur länge man ska behöva vänta på eagle xt racing????? Har strax väntat 3 månader.

Köp swenor istället! bättre rull och tydligen bättre konstruktion också.

Bättre rull? Varför då?

Märktes inte på dagens tävling. Snarare var dom något sämre' date=' men i stort sätt ingen skillnad.[/quote']

Denna diskussion kan ju du och jag hålla på med i evigheter.

Jag har fått info om att hjulen ska vara med en hårdare gummiblandning än vad eagle använder till sina egna hjul därför så ska dom rulla bättre.

Plus att av egen erfarenhet så vet jag att jag rullade ifrån duktigt många på alliansloppet med mina blåå.

Link to comment
Share on other sites

Nä du! du ska inte få sista ordet. Hårdare blandning med denna sorts gummiblandning gör att dom går snabbare. Nu kan vi avsluta diskussionen ;)

Därför elpex 4orna är hårdare än alla de andra hjulen?

Finns det elpex 4 or? i sådana fall så borde dom vara jäv.... tröga

Ja det ska de göra, jag har de köpte för några år sedan åker inte på dem så ofta.

 

swenor har ju 4or också.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Är Eagle Classic XT-R samma skida som "Eagle Classic XT Race"? Enligt eagle-sport.com så ska de förstnämda ha vita hjul med aluminum kärna, medans "Eagle Classic XT" (inget "Race" i namnet) har gula, helgjutna hjul. Eagle-sports beskrivning av XT-R verkar dock fucked up (copy-paste från någon skate skida). Men kollar man upp hjulen under "spare parts" så står det att de med alu kärna hör till XT-R.

 

De skidor som exempelvis www.skistart.com säljer under benämningen "Eagle Classic XT Race" verkar ha gula hjul.

 

Vilka andra återförsäljare finns det av Eagle?

Link to comment
Share on other sites

Den heter Classic XT-R och är nästa årsmodell (källa: SkiStart). De som heter race är helt enkelt vanliga XT med tävlingshjul.

Hittar inga XT-R någonstans hos skistar, om det finns är det är väl en förkortning av XT Race helt enkelt? På Eagles hemsida finns en skida som heter XT-R men det tycks vara en skate-skida med långsamma gummihjul?! (R= Rubber, Rabbit eller Race?) Så jag håller med Skåningen. Kan kolla upp med återförsäljaren på söndag för att få ett säkert besked. XTR är annars Shimanos bästa komponentgrupp för MTB så namnet är kanske skyddat på ngt sätt? XTR är även en krypteringsalgoritm:)

Link to comment
Share on other sites

Skåningen: Jepp, skickade ett email igår kväll till skistart och ställde ungefär samma fråga och fick då svaret att det är nästa årsmodell. Därav kunde jag svara på min egen fråga. Skistart hade förresten otrolig responstid. Två minuter efter att jag postat min fråga kom svaret, och detta var efter midnatt.

 

För övrigt, så som jag försökte förklara tidigare, så kan man under supply parts se att dessa hjul hör till Classic XT-R, och som ni ser är det inte några skate hjul utan klassiska hjul med ALU kärna. De som sälj under benämningen XT race idag har sådana här gula helgjutna hjul.

Link to comment
Share on other sites

Skåningen: Jepp, skickade ett email igår kväll till skistart och ställde ungefär samma fråga och fick då svaret att det är nästa årsmodell. Därav kunde jag svara på min egen fråga. Skistart hade förresten otrolig responstid. Två minuter efter att jag postat min fråga kom svaret, och detta var efter midnatt.

 

För övrigt, så som jag försökte förklara tidigare, så kan man under supply parts se att dessa hjul hör till Classic XT-R, och som ni ser är det inte några skate hjul utan klassiska hjul med ALU kärna. De som sälj under benämningen XT race idag har sådana här gula helgjutna hjul.

Hjulen som hör till Classic XT-R ser ut som hjul tillverkade för backrace. Dom är lättare men inte snabbare.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...