Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ont i foten!


ironman

Recommended Posts

har inte provat tejpning än. har ni kört tejp i rullskidspjäxa? mina är rätt tajta redan köör jag för tjockt får jag grymt ont

Det funkade bra med tejp i pjäxa för mig. Den lär väl inte vara för tajt under hålfoten eller bakom hälen? Annars finns ju supertunna löparstrumpor men du kanske redan kör med sådana?

Link to comment
Share on other sites

Det är nyttigt att läsa om andras erfarenheter!

Man har sin egen självbild och så läser man andras reflektioner och vaknar upp litegrand!

 

Mina tankar har varit lite åt det hållet att PF för mig kommer av överbelastning d v s jag behöver minska belastningen för att bli frisk. En fot som man använder till att gå med är knappast i viloläge därmed hjälper sulan något. Jag tror inte att en sula gör att alla muskler i foten blir inaktiva, tvärtom tror jag att jag kan belasta foten mer än tidigare då jag mest fick vara stilla.

Men när jag läser andras reflektioner här så tänker jag även att jag måste öva upp styrkan innan jag kastar sulorna, eventuellt behålla sulorna vid den högsta belastningen ett tag och vänja foten gradvis att vara utan stöd.

 

Härligt forum där så många delar med sig av sina erfarenheter så att man kan lära sig lite till.

 

Tejp fungerade även för mig i pjäxorna men det hjälper nog inte så mycket eftersom jag har rymliga pjäxor...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...