Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullisar


master4h

Recommended Posts

Var väl testade i Vasalöparen som kom i min brevlåda i veckan. Positiva betyg om jag inte minns fel. Undrar om de fått ordning på skärande lager som många här haft bekymmer med.

Vasalöparens test tycker jag missade Everest och Elpex av någon anledning medan Pro-Ski fick testat samma skida med olika tröga hjul samt en helt ny skida som inte finns på marknaden än. Att Pro-Ski är sponsor till VL kan kanske förklara att inte Elpex fanns med men Stadium är ju huvudsponsor... Var Everestskidan med men togs bort pga dåligt resultat eller var det bara en grov miss av Vasalöparen att inte ta med dessa?

Som informativt och omfattande test tycker jag att det inte var helt seriöst att exkludera dels en storsäljare som Elpex och dels ett lågprisalternativ som Everest.

Link to comment
Share on other sites

Var väl testade i Vasalöparen som kom i min brevlåda i veckan. Positiva betyg om jag inte minns fel. Undrar om de fått ordning på skärande lager som många här haft bekymmer med.

Vasalöparens test tycker jag missade Everest och Elpex av någon anledning medan Pro-Ski fick testat samma skida med olika tröga hjul samt en helt ny skida som inte finns på marknaden än. Att Pro-Ski är sponsor till VL kan kanske förklara att inte Elpex fanns med men Stadium är ju huvudsponsor... Var Everestskidan med men togs bort pga dåligt resultat eller var det bara en grov miss av Vasalöparen att inte ta med dessa?

Som informativt och omfattande test tycker jag att det inte var helt seriöst att exkludera dels en storsäljare som Elpex och dels ett lågprisalternativ som Everest.

när har någonsin vasalöparens tester varit seriösa?

tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

Nya Pro-Ski...altså prototypen som dom har framme nu, kändes skön. DEn ända Pro-Ski som är skön, en helt annan känsla än vanliga C2. "styr" bättre i kurvorna, men har samma vikt som dom "gamla" vanliga. Men den skulle ju inte börja levereras ut förrän tidigast i vår och ha då ett pris på ca 3200..alldels för dyrt enligt mig

 

Fortfarande är Eagle classic SI den bästa skidan enligt mig......har kört måna skidor, men då tyvärr inte Ski-Go ännu

Link to comment
Share on other sites

när har någonsin vasalöparens tester varit seriösa?

tyvärr.

OK' date=' ny på det här så det kanske kan vara på sin plats med viss skepsis. Tråkigt eftersom tidningen torde nå många som funderar på inköp av prylar inför kommande utmaning.[/quote']

Se deras tester mer som reklam, och i bästa fall produktinfo. Där finns sällan eller aldrig något negativt omdöme som skulle kunna göra tillverkaren/leverantören ledsen

Link to comment
Share on other sites

när har någonsin vasalöparens tester varit seriösa?

tyvärr.

OK' date=' ny på det här så det kanske kan vara på sin plats med viss skepsis. Tråkigt eftersom tidningen torde nå många som funderar på inköp av prylar inför kommande utmaning.[/quote']

Se deras tester mer som reklam, och i bästa fall produktinfo. Där finns sällan eller aldrig något negativt omdöme som skulle kunna göra tillverkaren/leverantören ledsen

Men är Everests skidor så dåliga att de inte ens fanns med i testet trots att Stadium är sponsor eller kan det finnas annan förklaring? Det förbryllar mig.

Link to comment
Share on other sites

är det någon som har testat dom nya rullisarna som finns i "bibeln" :) (tony pölders katalogen)

dom helsvarta ssab rullisarna från dalarna.

Nej tyvärr inte' date=' men jag gillar namnet på din tråd. Visst är det bra, Everest ;)[/quote']

Hm..... Master4h har tydligen inte läst min tråd i detta ämne. Men ngt Dagis i Dalis (Dalarna) har kanske gjort en testis av stålisarna innan de nattades.

Link to comment
Share on other sites

Det är inte förvånande att Vasalöparen har skygglappar för ögonen vad gäller Pro-ski, men desto mer förvånande att en seriös handlare som Tony Pölder fortsätter att sälja dem. Ett flertal rapporter här på forumet berättar om att täckbrickan inte håller tätt, vilket resulterat i lagerhaveri. Frågan om detta fel åtgärdats står fortfarande obesvarad.

 

Jag mailade till Sterners i somras och frågade om täckbrickan, men fick inget svar. I en hårdnande konkurrens på rullskidmarknaden är det förvånande att man tar så lätt på detta problem, som inte borde vara obekant för dem.

 

Betr. testresultatet för Eagle litar jag mer på Skåningen än på Vasalöparens testpatrull.

Link to comment
Share on other sites

Det är inte förvånande att Vasalöparen har skygglappar för ögonen vad gäller Pro-ski, men desto mer förvånande att en seriös handlare som Tony Pölder fortsätter att sälja dem. Ett flertal rapporter här på forumet berättar om att täckbrickan inte håller tätt, vilket resulterat i lagerhaveri. Frågan om detta fel åtgärdats står fortfarande obesvarad.

 

Jag mailade till Sterners i somras och frågade om täckbrickan, men fick inget svar. I en hårdnande konkurrens på rullskidmarknaden är det förvånande att man tar så lätt på detta problem, som inte borde vara obekant för dem.

 

Betr. testresultatet för Eagle litar jag mer på Skåningen än på Vasalöparens testpatrull.

Håller med. Trist också att rullskidor som tävlingssport lämnas helt åt sitt öde både av Vasalöparen och Pölder. Inga tester och inga produkter. Däremot så skriver ju skidsport.com och längd.se en hel del om rullskidstävlingar men inte så mkt om utrustningen.

Link to comment
Share on other sites

Borde väl ge större utslag deltagandemässigt med "rullvasan" jämfört med stavgångsvasan till exempel.

Givetvis inte samma sträckning som det vanliga snövasaloppet..men det viktiga i kråksången är att målgången kan vara densamma.

 

Jag tror att Rullvasan som tävling har potentialen att locka ganska så många åkare.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...