Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träna i Vasaloppsspåret?


Vasa

Recommended Posts

Och sedan fortsätter det... ibland känns det som om man står i kö fram till Eldris... och även i startled med lägre nummer än 10! De finns fler trådar om detta, t ex om veteraner som inte flyttar sig i vänsterspåret (vilket de inte är ensamma om att låta bli)....

 

Men jag står där till våren igen :)

Kommer förhoppningsvis inte att svära åt någon eftersom jag bara vill ha skoj för all träning och alla pengar jag lagt ner på detta!

 

Och hoppas på att mitt spår går fortare nästa gång :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe..har sett en fin gammal bild från Vasaloppet där det hade kört ihop sig efter målllinjen,och hela upploppet bara var en enda lång kö med åkare som väntade på att få en möjlighet att gå i mål!

 

Vad jag förstår så fick de inte bort åkare som gått i mål tillräckligt fort från själva målfållan..och det fick till följd att det blev rena Essingeleden i rusningstrafik av alltihop!

 

Tror det hände på 60-talet nån gång.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Med risk för att komma ifrån tråden lite vore det intressant att veta följande: Jag står i led 7 efter mitt första ÖS i fjol o tänkte köra ngt seedningslopp 2-3v innan VL. Hur mkt kö får man i led 7? Har man hälften bakom sig? Från vilket led kan man räkna med att man efter 1a backen snabbt kan komma in i en klunga med fart?
Link to comment
Share on other sites

Det beror ju på vad du tycker är "fart". För mig som oftast startar i led 4, brukar det rulla på ganska bra så fort man kommit till toppen, efter 4-5 km. Men det beror ju delvis på att jag startar i ett led som passar min förmåga. O så beror det ganska mycket på hur bra spåren är.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...