Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Garmin 305 eller 405?


Jan_H

Recommended Posts

Tack för alla svar och tips!

 

Jag lät Ebay bestämma, först bjöd jag på en 405 men missade den då Ezsniper inte bjöd rätt (auktionsrobot). Den gick för 1500 kr. Sen bjöd jag på en 305 men den hamnade på 1400 kr så jag tyckte att jag lika gärna kunde köpa en i Sverige. Det sista blev en 310 som jag fick för 2600 kr med frakt.

 

/Jan

Nu är man avis!!!

Link to comment
Share on other sites

Tack, det var rena turen. Normalt ligger de såpass högt även utomlands att det känns tryggare att handla i Sverige men jag lyckades efter många timmar framför datorn hitta en som blev billig. Jag la in budet 5 sekunder innan auktionen slutade. Att den blev billig beror nog på att det inte var något pulsband med så den inte var så attraktiv. Jag kunde köpa till ett av samma handlare så 2600 kr blev ju en bra slutsumma. Själva klockan med tillbehör fick jag för 2100 kr.

 

Här är handlaren om någon annan vill pröva lyckan:

 

http://cgi.ebay.de/Garmin-Forerunner-310XT-310-XT-Multisport-GPS-HRM_W0QQitemZ190343889025QQcmdZViewItemQQptZCE_Auto_Hi_Fi_Mobile_Navigationssysteme_GPS?hash=item2c51614081

 

http://cgi.ebay.de/Garmin-Forerunner-310XT-310-XT-Multisport-GPS-Sportuhr_W0QQitemZ190344103591QQcmdZViewItemQQptZCE_Auto_Hi_Fi_Mobile_Navigationssysteme_GPS?hash=item2c516486a7

 

/Jan

Link to comment
Share on other sites

Har inte testat men det borde funka. Det viktigaste är att det står "gift" på fraktsedeln och att det inte står något värde någonstans. Har man riktig otur så tror jag att tullen kan öppna paketet och sätta ett värde på innehållet. Det man riskerar är om det kommer bort eftersom det då inte är försäkrat till något värde.

 

Jag har ibland fått säljare att skriva "gift" och då har jag fått hem det utan tull mm. Får man tulla så räkna priset med frakt gånger 1,33 så brukar det stämma rätt bra. Det lönar sig ibland att ta från Tyskland eller UK, då blir det ju ingen tull och moms.

 

/Jan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jag har flera gånger fått paket från företag utanför EU som packats i diskreta kartonger och märkts med "gift" och en del har klarat sig utan att fastna i tullen, men de flesta har faktiskt fastnat i tullen. Vid något tillfälle har jag då fått hem papper från tullen där jag ombeds specificera innehållet och dess värde. Sedan fick jag hämta ut paketet mot postförskott. Vid något annat tillfälle har tullen hämtat samma information från det säljande företaget. Nu senast beställde jag två t-shirts från USA, de var inte märkta med "gift" och dess innehåll och värde stod utskrivet på kuvertet de skickades i, och de fastnade inte i tullen. Så det verkar vara svårt att förutsäga om man kommer åka dit på tullavgift eller inte. Jag räknar alltid med att jag kommer att göra det.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...