Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Birkebeinerrennet 20 mars 2010


Pettzon

Recommended Posts

Jag är fortfarande utan ork pga ett virus' date=' och svårvallat verkar det bli. Det kan bli jobbigt för mig, men det är oxå en utmaning särkilt som jag missade att seeda mig led 21 istället för led 2 hamnade jag i.[/quote']

Wow! Hur ska det gå?

 

Hur många är det som startar?

 

Lycka till för övrigt!

Efter test igår och idag så är det helt klart att det blir en jobbig färd. Jag får hoppas att den nya väderprognosen håller vad den lovar, någon minusgrad och nysnö dagen innan.

 

Hur många som startar vet jag inte men gissar på kring 13000.

Det er 15000 påmeldte, tipper 13-14000 til start.

Link to comment
Share on other sites

Hur gick det för er som åkte?

Själv hade jag vallat med rex Power grip med ett tunt lager hydrex på och hade bra fäste överallt utom i solbackarna, där var det ok bara. Loppet blev lite omöjligt från 21 led 2 timmar efter eliten solen värmde fint och glidet som blev i snöslasket jämfört med det isiga spår som var på morgonen var inget vidare, den ökande motvinden gjorde inte saken lättare heller. Loppet är jag mycket nöjd med efter förutsättningarna Tiden på 4:01 är inget att skryta om men INGEN åkte om mig under loppet, fast myten om att åkare i Birken håller till höger avlivar vi nu. Det var lika trångt till vänster som i Vasaloppet och slalomåkning i mjuk, blöt och varm snö bromsar ordentligt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...