Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

SKidor med barn i pulka


deas

Recommended Posts

När mina barn var små åkte de i barnkälke i trä. Jag monterade dit en papplåda med öppning för benen och förstärkte den med någon typ av plasttapet med klistrad baksida. I lådan satt de i en åkpåse med stöd för ryggen och såg bra under färden.:) Enda nackdelen var att det blev en och annan vurpa, men då vi mest åkte på en golfbana var det inga stora backar.

 

När vi besökte mina svärföräldrar i Lappland fick de åka i en sparklåda modell äldre. Men barnen satt stadigt och benen var helt skyddade för väder o vind.

 

Sökte på nätet ´barnkälke i trä´och hittade på Blocket i Söderhamn en rustig träkälke med ryggstöd, som jag tror skulle fungera bra. Nu kanske den är såld, men säljaren kanske kan upplysa vilka som säljer denna typ av kälke.

Link to comment
Share on other sites

Tack för många tips. Jag funderar på ett nytt bälte, de tar 600 spänn på fjellpulkan för ett sånt. Var in i en sportbutik och tänkte attd et fanns ett styrkebälte med öglor i, men gick bet. Någon annan som har bra tips? Annars borde man ju kunna göra ett av ett starkt skinnbälte som är brett...
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...