Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

VL förbättring


aasn

Recommended Posts

Hej

 

Jag har nu mailat VL om en förbättring som de kan göra för oss som åker.

 

Vid varje kontroll ska det finnas en ljustavla som anger hur många som passerat, tavlan ska finnas i samband med slingan som känner av chipset. Det är ju jättekul att kunna se vilken placering jag har, om man förbättrat sig mellan kontrollerna eller kanske tvärtom.

 

VL bryr nog sig inte så mycket om lilla mig......men om alla vi här på Skidforum som tycker att det är en bra idé mailar till dem, så kanske det fixar sig!

De behöver ju inte köpa dessa tavlor utan bara hyra dem just för VL.

Eller vad tycker ni?

 

info@vasaloppet.se

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Jag har nu mailat VL om en förbättring som de kan göra för oss som åker.

 

Vid varje kontroll ska det finnas en ljustavla som anger hur många som passerat, tavlan ska finnas i samband med slingan som känner av chipset. Det är ju jättekul att kunna se vilken placering jag har, om man förbättrat sig mellan kontrollerna eller kanske tvärtom.

 

VL bryr nog sig inte så mycket om lilla mig......men om alla vi här på Skidforum som tycker att det är en bra idé mailar till dem, så kanske det fixar sig!

De behöver ju inte köpa dessa tavlor utan bara hyra dem just för VL.

Eller vad tycker ni?

 

info@vasaloppet.se

Jag har tipsat dem om samma sak för 3-4 år sedan, fick då svaret att varje sådan ljustavla / räkneverk skulle kosta ca. 70 000kr.

Men jag tycker det skulle öka mervärdet på hela tävlingen enormt mycket, om man kunde se sin placering vid varje kontroll.

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Jag har nu mailat VL om en förbättring som de kan göra för oss som åker.

 

Vid varje kontroll ska det finnas en ljustavla som anger hur många som passerat' date=' tavlan ska finnas i samband med slingan som känner av chipset. Det är ju jättekul att kunna se vilken placering jag har, om man förbättrat sig mellan kontrollerna eller kanske tvärtom.

 

VL bryr nog sig inte så mycket om lilla mig......men om alla vi här på Skidforum som tycker att det är en bra idé mailar till dem, så kanske det fixar sig!

De behöver ju inte köpa dessa tavlor utan bara hyra dem just för VL.

Eller vad tycker ni?

 

info@vasaloppet.se[/quote']

Jag har tipsat dem om samma sak för 3-4 år sedan, fick då svaret att varje sådan ljustavla / räkneverk skulle kosta ca. 70 000kr.

Men jag tycker det skulle öka mervärdet på hela tävlingen enormt mycket, om man kunde se sin placering vid varje kontroll.

Om inte alla kontroller så tex. Mångbodarna, Evertsberg och Hökberg

Link to comment
Share on other sites

Detta med resultat under vägen löser jag med att min far ringer mig efter kontrollerna.

 

Fritt citerat från senaste Vasalöparen i svensk översättning:

Det är inte bra ur rent medicinska skäl om alla skulle få reda på hur de ligger till. Allt för många skulle då riskera problem på grund av ett för högt tempo genom hela loppet.

Link to comment
Share on other sites

Jättebra förslag, som tyvärr har liten chans att realiseras, då VL räknar vinsten som det primära och inte slösar pengar i onödan på åkare lite längre ner i leden.

 

Det kanske skulle vara större chans att få gehör för förslaget, om något känt namn i Vasaspåret förde fram idén.

Link to comment
Share on other sites

Har nu kollat mera och enligt uppgift så backade VL 2008 pga kostnaderna för varje placering/resultat tavla, de skulle kosta 15000 kr st x 7 = 105 tkr.

MEN VL BEHÖVER JU INTE KÖPA UTAN BARA HYRA, DESSA TAVLOR.

 

Det är ju vi som är den stora massan i VL, det är oss de tjänar sina stålar på!

De måste ju vara intressant både för elitmotionärer som för oss som kommer en bit bakom att veta placeringen när man åker förbi en kontroll.

Så kom igen nu och maila till dem så kanske de tänker om och fixar dessa tavlor till oss.

 

Mailadress:

info@vasaloppet.se

 

Ps. Många bäckar små, blir snart en stor å!

Link to comment
Share on other sites

Har nu kollat mera och enligt uppgift så backade VL 2008 pga kostnaderna för varje placering/resultat tavla, de skulle kosta 15000 kr st x 7 = 105 tkr.

MEN VL BEHÖVER JU INTE KÖPA UTAN BARA HYRA, DESSA TAVLOR.

 

Det är ju vi som är den stora massan i VL, det är oss de tjänar sina stålar på!

De måste ju vara intressant både för elitmotionärer som för oss som kommer en bit bakom att veta placeringen när man åker förbi en kontroll.

Så kom igen nu och maila till dem så kanske de tänker om och fixar dessa tavlor till oss.

 

Mailadress:

info@vasaloppet.se

 

Ps. Många bäckar små, blir snart en stor å!

felpost

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...