Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet


MR FYS

Recommended Posts

Klubbarna får ju listor på vilka som anmält sig för klubbens räkning. Så kontrollen beror väl på hur noga klubbarna är. Men som sagt, det finns ju gratisklubbar (eller en iallafall), så det är ju helt onödigt att försöka lura systemet.
Link to comment
Share on other sites

Det är ingen bra idé att skriva dit en etablerad klubb med flera vasaloppsåkare i anmälan. Går man in på VL hemsida och kollar på vilka som är anmälda för en klubb och så kommer alla som anmält sig för den klubben upp. Skulle det då finnas en katt bland hermelinerna tror jag någon i klubben skulle reagera.

 

Men en medlemsavgift i en klubb utanför storstäderna brukar ligga på 200-250 kr och det är ju inte så farligt med tanke på vad det annars kostar att deltaga i VL. Dessutom har du en försäkring vid olyckshändelse inom klubbens verksamhet, ja tom om du tränar enskilt. Jag råkade ut för en mindre tandskada vid träning på en idrottsplats, som jag fick ersatt av Folksams idrottsförsäkring efter att klubben intygat att skadan uppkommit vid träning i klubbens idrottsgren.

Link to comment
Share on other sites

Ja, klubbarna lär få listor. Den upplänska klubb en mil norr om Uppsala jag har åkt för kontaktade mig efter fjolårets vasalopp och påpekade att jag inte betalt medlemmsavgift då jag åkt i klubbens namn.

 

Trodde de bara skulle vara glada för ha mig i laget :) Vet dock att de behöver varje krona i satsningen på konstsnön och en del av medlemmsavgiften lär väl gå dit.

Link to comment
Share on other sites

Nu var det ju inte dig bestefar jag syftade på utan Mr FYS, men du kan väl få en släng av skopan också :) Blir lite trött på de som ska åka snålskjuts på hårt arbetande klubbar som med ideella krafter fixar konstsnöspår (som kostar skjortan) och ordnar med egna servicekontroller etc vid Vasaloppet. Det minsta man kan göra är väl att betala medlemsavgiften.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...