Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Startplats/startnummer


jan andersson

Recommended Posts

Åkte vasaloppet 2009, en underbar "tur" var det i sol, bra väder, snö och skön åkning. SKulle gärna åka igen 2010 men upptäckte att det var utsålt. Öppet spår är ett alternativ men tävlingskänslan och den gemensamma starten i vasaloppet är något helt annat än öppet spår. Finns det startplats att köpa av någon, hör av er snabbt. /Janne
Link to comment
Share on other sites

Jag är själv ute efter en öppet spår-plats 2010 och tänkte sätta in förfrågan på köp&sälj nedan,

som väl är rätt plats för annonsering här på forumet. Sen kan man ju alltid hoppas att VL tar sitt förnuft till fånga och återinför köp&sälj på sin hemsida.

Men innan jag annonserar tänker jag kolla runt lite, först i egna klubben, sen i vasaloppsklubbarna i närområdet. Har jag inte fått napp till i början av januari, så krävs andra åtgärder.

Link to comment
Share on other sites

Åkte vasaloppet 2009, en underbar "tur" var det i sol, bra väder, snö och skön åkning. SKulle gärna åka igen 2010 men upptäckte att det var utsålt. Öppet spår är ett alternativ men tävlingskänslan och den gemensamma starten i vasaloppet är något helt annat än öppet spår. Finns det startplats att köpa av någon, hör av er snabbt. /Janne

Ett tag till kommer det finnas många som vill köpa en plats speciellt med tanke på vädret. Men när det väl närmar sig VL så kommer det att finnas tusentals som vill sälja sin plats pga dålig träning, skador, tjänsteresor, familjeskäl, sjukdom mm. Det gäller bara att få tag på dem. tex här på andra forum eller genom att kontakta större klubbar. VL inför troligen sälj/köp också. Annars finns det alltid anslag där du hämtar nummerlappen där folk vill sälja sin plats.

Link to comment
Share on other sites

öppet spår är inte fullt, VL är. Så man kan tror att VL kommer att öppna upp sin köp/sälj del igen. Förra året köpte jag starten där och så även boendet hittade jag där. Bra om allt är samlat på en site så att säga istället för att letande. Men blocket kommer det säkert finnas på också. Är det värt att åka till mora och chansa på att få tag på biljett där tror ni?
Link to comment
Share on other sites

Skall jag köpa ÖS-plats betalar jag max 500 kr + 200 kr i bytesavg, annars kan man likaväl anmäla sig direkt. Men det borde ligga i VL intresse att ha en köp&sälj, då 200 kr är ganska bra betalt för omregistreringen + att det verkliga antalet deltagare kommer upp till Sälen-Moraområdet och tillför området turistintäkter.

Men när det gäller ÖS är väl intresset för namnbyte mindre, då chansen finns att det får in en ny startavgift i stället för den som uteblir, vilket ger större inkomster. Sen finns det en del som jag som avstår att åka, om jag inte får tag i nån plats "på börsen", och då bortfaller den inkomsen för VL.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...