Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

GOD JUL


Stefan Sand

Recommended Posts

Jag vill så har dagen innan dopparedagen önska alla forumvänner en rigtigt God Jul :)

 

Vi har ju fått en julklapp i förskott i form av härlig snö. Skidspår är prepparerade, skidorna likaså och vi har en tid framför oss när vi är lediga från jobb och annat. Många är nog vi som kommer köra så mycket vi bara hinner, för så är det när man bor på dessa breddgrader, det gäller att passa på!

 

En liten julönskan vill jag också göra. Du som är anmäld till VL och som nu nöter mil för att göra ditt livs lopp, ta en ordentlig titt i tävlingskalendern och lova mig att delta i något av alla de lopp som arrangeras runt om i våra skiddistrikt. Det är billigt, det är kul och det ger ett annat perspektiv på skidåkning än vad VL gör. Vill du testa dig ordentligt, kör DM 50km. Individuell start och 50km skidåkning ger dig en genomkörare som kommer göra gott. Prova också ett kortare lopp, typ 15km. Ofta tuffa banor och hög puls. Där har du skidåkningens hjärta: Ideella föreningar som arrangerar klassiska distanser där ärrade skidåkare sliter och svettas. Efteråt är det kaffe och prisutdelning i gemytlig atmosfär. Mer skidåkare går det inte att bli!

 

GOD JUL

Link to comment
Share on other sites

Instämmer helt och hållet :) Har fått nöta snö i ungefär två veckor här och har kört mitt hittills längsta och tuffaste pass idag :) Ser nu fram emot några intensiva träningsveckor och att snart få tävla.

 

God jul och gott nytt år till er alla :)

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig Stefan. Årets julklapp måste vara den snö som vi fått i hela landet. Har åkt ett par pass på hemmaplan, i och för sig med fulskidorna, men ändå, och hade inte armbågarna strulat så kanske det blivit ytterligare ett par pass. Ska följa din uppmaning och ta mig en titt i kalendern och se vad jag kan bidra med.

GOD JUL!

Link to comment
Share on other sites

Hur gick de då Vasa =) ?

Jo, det gick bra med stakningen. =)

Skidorna gled bra efter idoga bruk av glidvalla och borstning.

 

Men det där med nedförsbackar och byta spår blir det till att träna på.

Det är en bana som är tänkt att homologiseras (för att erhålla någon typ av internationell klassning) som jag är hänvisad till så det är ju inte platt direkt.

Tur och väl går det att gena förbi de värsta ställena.

 

Sen blir det även till att träna på att trycka till riktigt för att få fäste i uppförsbackarna.

Link to comment
Share on other sites

Jag har följt ditt råd, Stefan, och anmält mig till ett 10 km-lopp i fristil. Jag har en garanterad sistaplats i H 35, men det gör inget, då det är en chans att få köra i ett välpreparerat spår för fristil, vilket hör till undantaget.

Idag julafton hoppas jag kunna få till ett bra skidpass, igår blev det vara en kort löprunda innan julbestyren tog vid.

 

Önskar Alla en God Jul

och

Ett Gott nytt Skidår !

Link to comment
Share on other sites

Go jul alla skidfantaster !

hälsningar från ett kallt Tendalen. Igår var det -25gr i spåret..ujuj.. men det gick iallafalla att åka.. idag är det -10gr och lätt snöfall, helt enligt Tomtens julklappstips. Om 1tim står man i eggställning nedför Nordic Skispåren mot Bruksvallarna med en erigerad raket i brallan...huj huj huj finns det några snälla barn här... =)

 

kloka ord från dig Stefan, kommer gärna förbi på en påtår i tidigt 2010 så får vi gagga lite VL...

Link to comment
Share on other sites

Hur gick de då Vasa =) ?

Jo' date=' det gick bra med stakningen. =)

Skidorna gled bra efter idoga bruk av glidvalla och borstning.

 

Men det där med nedförsbackar och byta spår blir det till att träna på.

Det är en bana som är tänkt att homologiseras (för att erhålla någon typ av internationell klassning) som jag är hänvisad till så det är ju inte platt direkt.

Tur och väl går det att gena förbi de värsta ställena.

 

Sen blir det även till att träna på att trycka till riktigt för att få fäste i uppförsbackarna.[/quote']

Haha låter bra de =)

 

God Jul på er alla ! Nu ska ja inviga julen med 10 KM klassiskt ! Ha en bra dag alla!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...