Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Söker vallakunnig i Sälen


Lunderi

Recommended Posts

Jag befinner mig i Sälen där det är kallt som tusan men riktigt fina spår. Tycker jag iaf som bara kört 10 mil i livet (Varav 7 sista 6 dagarna) och inte har så mycket att referera till. :)

 

Dock har jag sakteligen börjat tröttna på att staka i utförsbackarna och önskar därför tips på bra ställen i området att lämna in skidorna på för att nå ett förbättrat glid. Det är ett par nya Atomic Vasa race som jag satt tejp på, ingen grundpreparering skedde innan dess. Fästet upplever jag som ok då jag trots usel teknik inte halkar till så ofta. Har haft problem med is som fastnar på tejpen men tjära rådde bot på det mesta av det problemet. Det är alltså mest glidet som saknas. Tror jag skulle putsa mina högst mediokra miltider något med bättre glid. Åtminstånde slapp jag kanske bli omåkt av gravida mammor som drar barn i kälke och gubbar som tillfälligt ställt ifrån sig rullatorn för en skidtur... =/

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte jag har för mkt tejp då jag varit ganska försiktig mwd den, kan iof testa ta bort lite ändå, inget att förlora!

 

Burkvalla ska införskaffa omg och ja, det är -16 just nu, tack för det tipset!

Det är garanterat tejpen som är boven. Nya skidor behöver du inte glidvalla för att få ganska bra till bra glid, det har de bara på materialet. Om du behöver staka utför har du dåligt glid och så är illa är det aldrig direkt från affären.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...