Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sweden12HRoller


InlinesAnnelie

Recommended Posts

Skulle vara kul med duo- eller trioklass. Visst man kan köra 2-3 pers i laget om man vill, men då får man också tävla mot de som är 5-6 pers i laget vilket är en grym skillnad.

 

Men förstår att det kanske blir rörigt med för många klasser.

Link to comment
Share on other sites

Skulle vara kul med duo- eller trioklass. Visst man kan köra 2-3 pers i laget om man vill, men då får man också tävla mot de som är 5-6 pers i laget vilket är en grym skillnad.

 

Men förstår att det kanske blir rörigt med för många klasser.

Det finns ju Solo-klass, så det är bara köra själv....går kanon för vissa eller hur Everest?

Link to comment
Share on other sites

Skulle vara kul med duo- eller trioklass. Visst man kan köra 2-3 pers i laget om man vill' date=' men då får man också tävla mot de som är 5-6 pers i laget vilket är en grym skillnad.

 

Men förstår att det kanske blir rörigt med för många klasser.[/quote']

Det finns ju Solo-klass, så det är bara köra själv....går kanon för vissa eller hur Everest?

Självklart! Skall vara med igen och köra solo. Siktar på att slå mitt banrekord. Ser fram emot fler medtävlare som siktar på det oxå. Offrar gladeligen Vätternrundan för detta! Längtar redan till rullskidssäsongen då man slipper kölden och vallningen:)

Link to comment
Share on other sites

Skulle vara kul med duo- eller trioklass. Visst man kan köra 2-3 pers i laget om man vill' date=' men då får man också tävla mot de som är 5-6 pers i laget vilket är en grym skillnad.

 

Men förstår att det kanske blir rörigt med för många klasser.[/quote']

Det finns ju Solo-klass, så det är bara köra själv....går kanon för vissa eller hur Everest?

Fast om man vill köra 2-3 pers i laget är väl inte soloklassen det optimala? Jag menade att det är ganska stort steg att gå från 1 till 6 pers.

 

För mig egen del är inte solo helt uteslutet, då med målsättningen 100 varv.

Link to comment
Share on other sites

Skulle vara kul med duo- eller trioklass. Visst man kan köra 2-3 pers i laget om man vill' date=' men då får man också tävla mot de som är 5-6 pers i laget vilket är en grym skillnad.

 

Men förstår att det kanske blir rörigt med för många klasser.[/quote']

Det finns ju Solo-klass, så det är bara köra själv....går kanon för vissa eller hur Everest?

Fast om man vill köra 2-3 pers i laget är väl inte soloklassen det optimala? Jag menade att det är ganska stort steg att gå från 1 till 6 pers.

 

För mig egen del är inte solo helt uteslutet, då med målsättningen 100 varv.

Men är ni 2-3 pers får ni helt enkelt leta lite kompisar så blir ni fler. Det är ju inte direkt brist på rullskidåkare :)

Bara söka kamrater här...........dock kanske ltie tidigt att skapa lag just nu under vintern

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jaha då närmar sig 12H i Falkenberg med stormsteg. Jag hoppas många från forumet kommer till start samt även jag själv. Förra året var jag anmäld men efter rygghaveri bara några veckor innan start så gick hela säsongen till intet tyvärr.

Detta år hoppas jag blir ett bra rullskidår för alla nu när vi haft en så bra vinter i hela landet.

Alla de som tänker att det räcker att träna lite lagom på rullskidor inför vasaloppet tex, tveka inte på att anmäla er till ngt rullskidlopp, det är riktigt kul och desutom mycket trevligt och nyttigt för kropp och tävlingsskallen.

Många av de som åkte ifrån er i skidspåret kan ni mycket väl spöa på rullskidor nämligen, och varje pass med nummerlapp gör er starkare o starkare.

 

Gott rullår på er. vi ses på 12H mm.

Link to comment
Share on other sites

Jaha då närmar sig 12H i Falkenberg med stormsteg. Jag hoppas många från forumet kommer till start samt även jag själv. Förra året var jag anmäld men efter rygghaveri bara några veckor innan start så gick hela säsongen till intet tyvärr.

Detta år hoppas jag blir ett bra rullskidår för alla nu när vi haft en så bra vinter i hela landet.

Alla de som tänker att det räcker att träna lite lagom på rullskidor inför vasaloppet tex, tveka inte på att anmäla er till ngt rullskidlopp, det är riktigt kul och desutom mycket trevligt och nyttigt för kropp och tävlingsskallen.

Många av de som åkte ifrån er i skidspåret kan ni mycket väl spöa på rullskidor nämligen, och varje pass med nummerlapp gör er starkare o starkare.

 

Gott rullår på er. vi ses på 12H mm.

Kul att du är på gång och kan bara hålla med. Men vi ses väl redan vid Landsjön Runt 25 april?

Link to comment
Share on other sites

Ja det är inte omöjligt att det kan bli Landsjön runt, jag är skitsugen och har "sneglat" på anmälan nga ggr nu så det blir nog en start, men det är som jag nämnde i ovanstående inlägg att jag får väl se det som en genomkörare och varje pass med nr lapp gör ju susen oavsett kapasitet.

Jag valde även som du på Billingen i vintras att köra på enbart stakning och det gick helt ok tycker jag, rullskidor och stakåkning passar mig troligen ganska bra.

Rullskidträningen lockar nu men det är fortfarande helt ok spår på skidstadion i Ulricehamn ännu.

Link to comment
Share on other sites

Tack! Väldigt intressant artikel. Sjukt imponerande av Magnus Aasa som körde 22 mil och 6 km. Jag är väldigt sugen på att köra loppet nu så nu blir nästa steg att få ihop ett lag. Tack för den kvicka responsen.

 

(...Och självklart grattis till vinsten i motionsklassen)

Link to comment
Share on other sites

Tack! Väldigt intressant artikel. Sjukt imponerande av Magnus Aasa som körde 22 mil och 6 km. Jag är väldigt sugen på att köra loppet nu så nu blir nästa steg att få ihop ett lag. Tack för den kvicka responsen.

 

(...Och självklart grattis till vinsten i motionsklassen)

Det där räknar han nog bara som uppvärmning. ;)

 

Han har även kört runt Vättern på rullskidor:

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?pid=25083#p25083

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...