Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Värmdöloppet


Dunderklumpen

Recommended Posts

Tur att man var snabb och dessutom fick vara med i utlottningen så jag endast behövde betala halva priset. Det ska bli kul att köra min första tävling, hoppas på att jag lyckas seeda sig uppåt i startfältet på VL.

Om du får betala bara 150 är inte riktigt avgjort än. Men de första 50 har passerats för länge sedan. Jag har bara 2a-handsuppgifter, men det är nog en bit över 100 anmälda nu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Över 200 anmälda finns det något anmälningstak?

Glömde svara på första frågan, även om jag gjorde det indirekt. I dagsläget har vi inget anmälningstak. Det blir en fråga ifall vi anser att spårkvaliten inte mäktar med fler åkare. Före ordinarie anmälningstids utgång, 31/1, lär vi inte sätta något tak.

Link to comment
Share on other sites

Kanske är bra att ha följande kommentar även på denna tråd...

 

Nää åk ut till Värmdö ni som bor i Stockholm (20 min) så blir överraskningarna få och de få minuter du kan förlora på seedningen är lätt intjänade.

Exakta spåret till Värmdöloppet är inte helt spikat' date=' men har sin grund i det som var 2007. Vill man se en spårkarta finns den som det gula spåret (svart streck) under http://www.nvskidor.se/glidkarta . Men vi vill få ner det till 4 varv pga att minska slitaget och antalet omkörningar, samt för att underlätta tidtagningen. Därför kommer vi gå ut en viss del på Ekedalsspåret. Troligen åker vi hela östra delen av elljusspåret, sedan tillbaka på vägen i nästan rak sydlig riktning vid sjön (som inte är markerad på kartan men är streckad på www.varmdoloppet.se .

 

Vill man ut och åka kan det vara vettigt att notera inlägget under spår, eller ta med även skate-skidorna?

"Erik 2010-01-24 20:42

Väderprognosen bjuder på rikligt snöfall med början på onsdag. Med anledning av detta och det kommande Värmdöloppet kommer det att sladdas (dvs spåren tas bort) på tisdag kväll, utan påföljande spårning. Därefter kommer packning av fallen snö ske efterhand. Således finns med all sannolikhet inga spår på gula spåret fram tills dess att snävädret är över. Om möjligt kommer vi att hålla röda spåret öppet och spårat."

 

samt även

 

"Spårpatrullen 2010-01-24 20:50

Med anledlning av Värmdöloppet kommer det att vara begränsad tillgång till spår vid nacka Golfbana och Ekedalsspåret för icke tävlande den 6-7/2. Lördagen den 6/2 är delar av det röda spåret öppet fram till 14:00. Därefter kommer spårarbeten ske varvid inget spår får beträdas innan Värmdöloppet den 7/2. Samtliga spår öppnar igen den 7/2 16:00. Är du skidsugen denna helg så åker du antingen Värmdoloppet ( för mer information se www.varmdoloppet.se) eller så hänvisar vi till spåren i Velamsund, Hemmesta eller Hellasgården. Information kommer även att finnas vid parkeringen vis nacka Golfbana. Respektera gjorda avspärrningar. God tur.¨"

Link to comment
Share on other sites

Nu är det över 400 anmälda innan ordinarie anmälningstid gått ut. Om man funderar på att ha ett anmälningstak, så kanske man skulle ändra i PM:et så att man inte ger sken av att det går att efteranmäla sig på tävlingsdagen?!

Vi hade aldig tanken att att behöva sätta ett tak. Nu kommer vi troligen behöva göra detta. Efteranmälning är alltid efteranmälning. Blir det ingen efteranmälan, så blir det inte. Då meddelar vi på hemsidan att loppet är fulltecknat.

Link to comment
Share on other sites

Fick information om att det är 630 anmälda och det bli spännande och se hur många till som anmäler sig innan kvällen är slut. Undrar om inte detta är en av Stockholms genom tiderna största längdskidtävling? Någon som var med på 70-talet kanske vet?

 

Pratade med honom som ansvarar för att lägga upp anmälda åkare och detta kommer att göras inom kort!

Link to comment
Share on other sites

Tycker det är lite dåligt att man stänger anmälningssidan innan tiden gått ut. Tänkte anmäla mig igår kväll, men möttes av beskedet att anmälan var stängd. Nu står jag i alla fall på reservlistan. Vad är oddsen för att komma med??? Är det någon idé att åka ut och chansa på att få en plats, brukar ju alltid vara rätt många som inte dyker upp...?
Link to comment
Share on other sites

Tycker det är lite dåligt att man stänger anmälningssidan innan tiden gått ut. Tänkte anmäla mig igår kväll, men möttes av beskedet att anmälan var stängd. Nu står jag i alla fall på reservlistan. Vad är oddsen för att komma med??? Är det någon idé att åka ut och chansa på att få en plats, brukar ju alltid vara rätt många som inte dyker upp...?

Hade det vart bättre att de fyllde golfbanan med 1000 pers så att det blir helt omöjligt för någon att åka skidor? Nu är det väl risk att det blir ganska dåliga förhållanden ändå, speciellt om gårdagens yr prognos slår in med nollgradigt och snöfall, idag verkar de dock ha ändrat till kallare och nästan ingen snö.

Link to comment
Share on other sites

Tycker det är lite dåligt att man stänger anmälningssidan innan tiden gått ut.

Jag håller med Ekis. Men vi får göra så gott vi kan åt sittuationen. Vi hoppas dock att tidtagning ska kunna klaffa med hjälp av chip. Spår och dricka är för mig två andra prioriterade bitar. Dusch, parkering mm av underordnad prioritering. Räkna med parkering en bit ifrån och därför bra att komma i tid. Dusch kan vara bra att fundera på om det går att ordna på hemmaplan efter bara byte av kläder, åtminstone för den som har nära hem. Mer info på hemsidan inom kort.

Link to comment
Share on other sites

Ser på Värmdöloppets hemsida att de som står på väntelistan plockas in. Roligt då det kommer skrivas skidhistoria ute på Nacka Golf på Söndag. Aldrig tidigare har en längdskidtävling i Stockholm lockat så många åkare. Lycka till Dunderklumpen!!!

Jodå- visst har det arrangerats större tävlingar, om nu Södertälje räknas som Sthlm så var det över 1100 åkare som åkte tremilen (södertäljeloppet) 86 eller om det var 87(har urklippen någonstans). Bussning till start i Enhörna och mål i Södertälje- häftigt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...