Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Liverapport SM


on

Recommended Posts

Jo. Mycket fina resultat. Dock lite ont i hjärtat när inte Fredriksson hängde med och mycket ont i hjärtat att inte Södergren hängde med. Fredriksson är ju inte uttagen till OS, vilket ju visar sig vara rätt idag, men Södergren komer aldrig(?) hinna i form...

men Hellner , Rickardsson och Jönsson imponerade!! Liksom Haag och Kalla

Link to comment
Share on other sites

Jo. Mycket fina resultat. Dock lite ont i hjärtat när inte Fredriksson hängde med och mycket ont i hjärtat att inte Södergren hängde med. Fredriksson är ju inte uttagen till OS, vilket ju visar sig vara rätt idag, men Södergren komer aldrig(?) hinna i form...

men Hellner , Rickardsson och Jönsson imponerade!! Liksom Haag och Kalla

Om resultaten är fina har vi ju egentligen inte den blekaste aning om.

Men tror absolut det finns gott hopp om att Södergren hinner komma i form till OS, åtminstone för hänga med relativt lätt på stafetten men kanske inte för att åka ifrån och ta ind medaljer. Vi bör också ha sett stafettlaget i topp på listan. Tyvärr visade det sig helt rätt att inte plocka med Fredriksson han kan ju inte heller komma ikapp ngn form.

Link to comment
Share on other sites

Jo. Mycket fina resultat. Dock lite ont i hjärtat när inte Fredriksson hängde med och mycket ont i hjärtat att inte Södergren hängde med. Fredriksson är ju inte uttagen till OS, vilket ju visar sig vara rätt idag, men Södergren komer aldrig(?) hinna i form...

men Hellner , Rickardsson och Jönsson imponerade!! Liksom Haag och Kalla

Håller med. Var också där idag och Hellner, Rickardsson imponerad verkligen. Hellner utklassade de andra på skate och Richardsson drog upp tempot på klassiskt och åkare släppte en efter en, till sist var han loss från övriga. Imponerad att Jönsson hängde med så bra i 3 mil. Södergren inte riktigt ok än, men han har ju inte tränat riktigt hårt så lång period än.

 

Jag kunde inte riktigt bestämma mig var den bästa platsen att se på loppen var så jag vandrade runt stadionområdet och var på ett antal platser ikring spåret. Uppförsbacken vid slalombacken var riktigt brant. Blev nästan trött av att gå upp bredvid spåret. Kallt var det idag också. Fick hålla värmen genom att promenera runt.

Blir att åka dit på söndag och kolla på 15/10 km också. Någon mer som ska dit?

Link to comment
Share on other sites

Om resultaten är fina har vi ju egentligen inte den blekaste aning om.

Men tror absolut det finns gott hopp om att Södergren hinner komma i form till OS, åtminstone för hänga med relativt lätt på stafetten men kanske inte för att åka ifrån och ta ind medaljer. Vi bör också ha sett stafettlaget i topp på listan. Tyvärr visade det sig helt rätt att inte plocka med Fredriksson han kan ju inte heller komma ikapp ngn form.

När jag skrev fina resultat menade jag: Hellner körde bra, världsklass. Rickardssons riktigt fina klassiska del, samt att han höll bra på fristilen. Emil Jönsson som orkade hela vägen inklusive spurt. Haag och Kalla visade klass.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...