Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

För mycket Yoghurt?


globe86

Recommended Posts

Jag har ju förespråkat råa havregryn direkt i mjölk här på forumet' date=' men när dottern fick magproblem så fick man ju också veta att det inte var så snällt mot magen :rolleyes:[/quote']

Du tror inte en lätt laktosintoleras kan vara med och spöka?

Har provat att ta bort laktosen men det var tyvärr gluten där, men jag ville bara framhålla att det tydligen inte är bra med havregryn som ej kokats, men själv har jag aldrig haft problem, nån annan?

Link to comment
Share on other sites

Vafan jag äter bara råa havregryn! Fiberberikade! Skulle vilja veta om det inte är bra alltså.. Nog fan e de fart på magen men de borde väl bara va hälsosamt eller ?

 

Äter som sagt 6 - 9 DL råa havregryn om dagen! frukost. mellis , kvällsmål innan läggdags.

Link to comment
Share on other sites

Tror inte det finns gluten i havregryn?

 

Men råa växter innehåller ofta saker som är ganska svårsmälta och/eller lite lätt giftiga i stor mängd. Att koka dem gör dem lättare att hantera för mag o tarm

Nä riktigt havre skall tydligen vara fritt från gluten, men det var inte meningen och blanda in gluten i disskussionen heller från min sida bara en liten förklaringen på ett sidospår vi hade där i början ;) Det är nog snarare det du nämner om ev. giftämnen och att det är svårsmält som jag blivit varnad för fast inte i så tydliga ordalag. Dags för Tacos :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...