Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Mathias F åker södertäljeloppet!


esset1

Recommended Posts

Tycker både spår och stavfäste höll riktigt bra alla 4 varven.

 

Lite rörigt på delen med 3 spår från Gröndal ut mot sjön, med möte och omkörningar i övrigt mycket lyckat arrangemang enligt mig. Tror jag hade runt 2:26 och hoppas att jakten på led 3 kan få vara slut nu.

Link to comment
Share on other sites

Hade små trugor, funkade hyfsat förutom på sjön och en del andra ställen, blev sämre de två sista varven. Nästa gång blir det stora trugor. Det blev mycket kallare än jag trodde enligt väderleksrapporter (-7?), frös om händerna främst och kände mig stel. -14 grader ca kl 20.30. Ok glid men inget vidare fäste. Fantastiskt vackert efter start ner mot sjön när det fanns lite ljus från solen, marschaller och dimman lade sig, sen blev det rätt mörkt på sjön. Fint arrangemang, trevliga funktionärer, trevliga skidåkare, varm bastu.
Link to comment
Share on other sites

Bröderna Fredriksson verkade (inte helt oväntat) ha varit i en klass för sig. De ser ut att ha kört tillsammans hela tiden. Var det ett gemensamt socialt långpass för dem...?

Dom körde på rätt hårt och växeldrog. Körde ju ifrån led 0-åkare med nästan 10 minuter. Men det fanns säkert någon minut till att kapa om det hade varit deras livs viktigaste lopp.

Link to comment
Share on other sites

Bröderna Fredriksson verkade (inte helt oväntat) ha varit i en klass för sig. De ser ut att ha kört tillsammans hela tiden. Var det ett gemensamt socialt långpass för dem...?

Dom körde på rätt hårt och växeldrog. Körde ju ifrån led 0-åkare med nästan 10 minuter. Men det fanns säkert någon minut till att kapa om det hade varit deras livs viktigaste lopp.

Nja, det stämmer väl inte riktigt va? Patrik Lind åkte VL 2009 in på en 113:e plats som visserligen berättigare till en led 0 plats. Men min känsla är att han inte alls är i samma form i år som i fjol. Övriga är led 1 åkare som bäst. Inte illa det iofs.

Link to comment
Share on other sites

Ja det stämmer att ett 15-tal åkare kommer försvinna från slutgiltiga listan. De flesta pga att de helt enkelt bara åkt 3 varv istället för 4 (kanske har man brutit loppet på ett lite klantigt sätt och råkat åka över mållinjen).

 

Tyvärr verkar ett fåtal fuskat mer medvetet genom att gena och göra enstaka varv betydligt snabbare än vinnarduon.

 

Men med två chip-registreringar per varv i kombination med nästan 500 vittnen är risken för att åka fast rätt stor. Bara att hoppas att ingen fuskare slinker igenom.

Link to comment
Share on other sites

Ja det stämmer att ett 15-tal åkare kommer försvinna från slutgiltiga listan. De flesta pga att de helt enkelt bara åkt 3 varv istället för 4 (kanske har man brutit loppet på ett lite klantigt sätt och råkat åka över mållinjen).

 

Tyvärr verkar ett fåtal fuskat mer medvetet genom att gena och göra enstaka varv betydligt snabbare än vinnarduon.

 

Men med två chip-registreringar per varv i kombination med nästan 500 vittnen är risken för att åka fast rätt stor. Bara att hoppas att ingen fuskare slinker igenom.

Haha, ja vad gör man inte för att komma fram ett startled i vasaloppet. Verkligen lågt att gena i Södertäljeloppet, diska dem och lägg ut listan igen. Mycket bra med mellantider så man kan följa hur man dog i andra halvan av loppet, måste framförallt berott på kylan, sämre glid, små och trugor, dåligt fäste etc ;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...