Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vad gick fel


Robert

Recommended Posts

Nja, vallningen var tänkt till ett 4-millopp, men pga kylan ställde jag aldrig upp. Det blev 1,5 milsrunda längre framåt dagen på tävlingsskidorna.

 

Nu lade jag inte alla lager på hela fästdelen, Start o Vauhti i klisterzonen och Multigraden (onödig) bara 25 cm. Bromsverkan på fästvalla man lägger på utomhus tycker jag är större än den man lägger på i rumsvärme. Av vallaklossen blir det små riller i fästvallan inomhus och det känns som om den bromsar mindre då.

Link to comment
Share on other sites

Jag provade blå super igår kväll vid -3 som på morgonen hade varit -12. Under morgonen och dagen föll det 5cm snö. När jag skulle åka på kvällen hade det varit några som hade åkt innan. Spåret börjar med en 8min uppförsbacke där jag hade tänkt köra 4st intervaller. Jag hade mycket dåligt fäste. Efter första intervallen så lägger jag på lite Rode multigrade så gott det går med kall valla och kalla skidor utan kloss. Resultatet blev fantastiskt bra i det föret, fästet ok och glidet fantastiskt (kuzmin från förra året). Jag kommer att fortsätta prova blå super i lite olika fören. /Mats
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...