Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Lövhultsloppet


Mora-nisse

Recommended Posts

Enligt Nässjö Skis hemsida blir det 4x11km och av beskrivningen gissar jag som fd inföding att det blir flackt undantaget en backe som lär bli söndersaxad på SM-slingan och sen en dryg kilometer uppförskörning i samband med varvning. Jag har ingen koll på anmälningsläget, men givet att det har varit så många andra långlopp som har arrangerats i år gissar jag att trycket har sjunkit lite från de över 500 som det var för ett par år sen. Men det är som jag gissar...
Link to comment
Share on other sites

Jadå här kommer ett: Grön valla i botten, sen alternera Swix VR 40 och VR45. sen har du kanon fäste.. Vad har du själv tänkt?

Kommer inte detta suga lite glid? Iofs kanske 40:n lenar upp lite.

 

Vad tror ni om SkiGo HF Violett? Enbart. Utöver baslager då menar jag...

 

 

Ute i Västervik har det fyllt i ca 15 nytt hittills, och enligt radarn är det ungefär samma på höglandet. Det ser ut som det kommer bli rent nysnöföre med andra ord. Enligt uppgift lite märklig snö, vilket kan ställa till det för vallningen.

 

 

När det gäller glid - ska man dra en rak grund rillning? Nästan va?

Link to comment
Share on other sites

Det blev ju ett riktigt fint lopp! Trodde på mer nysnö.

HF Violett satt inte riktigt tyckte jag på inåkningen. La två blandlager på med Blå Extra, VR45 och lite iskruvat SkiGo Hf Red. Satt rejält.

 

Maratonpers för mig med 2.34. Nöjd med loppet, men hade inget vinnarglid.

Link to comment
Share on other sites

2.42 är en godkänd tid för mig. Det fanns en del saker som kunde varit bättre, fast åh andra sidan fanns det också saker som kunnat gå sämre under loppet.

 

För övrigt vill jag passa på att tacka för det engagemang som uppstod i omklädningsrummet då min pjäxa (dragskon lossnade på ena sidan) trilskades. Med säkerhetsnålar och kontorstejp kommer man långt. Snyggt jobbat av Er!!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

På Nässjös hemsida publicerades det fööljande:

 

Banan har idag lördag 5/2 besiktats och vi har ca 10-30cm packad snö längs hela banan. Vi har stora förhoppningar att vår slinga på ca 10,4 km kommer att användas på tävlingsdagen.

 

 

 

Snötillgången är för tillfället väldigt god så vi får hoppas att vädret är stabilt sista tiden.

 

Så det ser lovande ut :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...