Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Njurunda Runt Lördag 20/2


mikaelengstrom

Recommended Posts

Men nu måste ni hjälpa mig lite... hur ska man tolka tabellen? Jag åkte ju på 3,38. Hamnar jag då i näst sista ledet? Vill vara säker på att jag tolkat det hela rätt...

Lugn, vi finns här för dig ;)

 

3:38 innebär led 8, du missade tyvärr led 7 med 3 minuter.

Link to comment
Share on other sites

Tack för hjälpen Jim N. Får väl vara glad för det lilla då. :-) Att ha ångest för att man inte åkte 3 minuter fortare lär väl inte hjälpa. :-) Och att stå i näst sista ledet känns iaf. bättre än sista...

Du står ju i led 8, du har två led bakom dig. Om du före seedningen stod i led 10 så har du tjänat in enormt mycket tid och minst tio ramsor med svordomar.

 

Man kan ofta bli lite småbitter över dom där få minutrarna som skiljer fram till nästa led i seedningen, men marginalerna är rätt små, varje led är oftast bara 7-10 min brett innan nästa tar vid. Själv lyckades jag förra året missa det led jag siktade på med under 1 minut i två tävlingar. Sånt som gör att man grämer sig över att man inte tog i lite extra, men samtidigt taggar det inför nästa säsong.

Link to comment
Share on other sites

Tack för hjälpen Jim N. Får väl vara glad för det lilla då. :-) Att ha ångest för att man inte åkte 3 minuter fortare lär väl inte hjälpa. :-) Och att stå i näst sista ledet känns iaf. bättre än sista...

Du står ju i led 8' date=' du har två led bakom dig. Om du före seedningen stod i led 10 så har du tjänat in enormt mycket tid och minst tio ramsor med svordomar.

 

Man kan ofta bli lite småbitter över dom där få minutrarna som skiljer fram till nästa led i seedningen, men marginalerna är rätt små, varje led är oftast bara 7-10 min brett innan nästa tar vid. Själv lyckades jag förra året missa det led jag siktade på med under 1 minut i två tävlingar. Sånt som gör att man grämer sig över att man inte tog i lite extra, men samtidigt taggar det inför nästa säsong.[/quote']

JA! Led 8 vart det ju! Tänkte fel, att eliten också inräknas i de 10 leden i seedningstabellen... (hoppas att jag åker skidor bättre än jag tänker..;-)) Nu känner jag mig mycket mer nöjd! :-) 2 led bakom sig känns ju faktiskt inte så tokigt!

 

Ja vi får väl se om det blir något mer vasalopp. Ska pallra mig igenom mitt första och sen får vi se om det blir kaffeved av laggen eller om jag får blodad tand. Blir det fler så börjar jag iaf. förstå hur det här med seedning fungerar... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...