Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

resultat ÖS 2010?


skidaren

Recommended Posts

Är det någon som har tillgång till IBMs databaser och kan ta fram en inoficiell resultatlista för Öppet spår? Skulle vara kul att veta hur tiden man fick står sig mot tidigare år.

Ja hoppas någon kan ordna det det vore mycket intressant!

Link to comment
Share on other sites

Tja, jag har gjort det förr så det lär inte vara omöjligt.

 

Men för att få det rätt så skulle jag behöva hjälp med vilka nummerserier som åkte på söndagen resp. måndagen. Sen har vi veteranerna. Vilka nummer har de ? Tidigare år så har det inte gått att särskilja om de åkt söndag eller måndag.

Link to comment
Share on other sites

Söndag (startnumer 1- 9999)

Medeltid: 09:08:07

Antal löpare i mål: 7753

Top 3:

9698 Axel Meiling Åmotfors IF 05:24:22

3824 Markus Martinelle Johanneshov 05:30:55

9822 Tomas Andersson Torshälla-Nyby IS 05:36:46

Lista: https://docs.google.com/uc?id=0B5rik0kq8dUyOWNiMjZhZTMtMTM5Ny00ZTBhLWE1NzUtNGE1OTI0YmExNzEz&export=download&hl=en

 

 

Måndag (startnummer > 9999 + veteraner)

Antal löpare i mål: 4511

Medeltid: 08:47:26

Top 3:

11596 Inigo Aldaz Spain 05:17:38

13833 Mikael Hedh IFK Mora SK 05:21:49

15152 Mats Olander FörsvarsmaktsVasan* 05:22:16

Lista: https://docs.google.com/uc?id=0B5rik0kq8dUyYzY4OWI0ZWMtMWRjNi00NThiLTk4ZTktZWFlYWUzZDM5MTRj&export=download&hl=en

Link to comment
Share on other sites

Intressant att jag enligt resultatjakt.se faller från placering 142 till 355 från Smågan till Mora på ÖS söndag. Antingen har jag gått ut för hårt eller så var glidet för kasst... eller en kombination av båda...

Kan vel också vara att andra har fastnat i en kö till smågan.

Link to comment
Share on other sites

Intressant att jag enligt resultatjakt.se faller från placering 142 till 355 från Smågan till Mora på ÖS söndag. Antingen har jag gått ut för hårt eller så var glidet för kasst... eller en kombination av båda...

Kan vel också vara att andra har fastnat i en kö till smågan.

Sant. Jag kom iväg jädrigt sent 8.15 så det var inga jättestockningar upp till myrarna.

Link to comment
Share on other sites

Kommer seedningen från detta ÖS ut på hemsidan innan Vasaloppet?

På VL:se hemsida ligger seedningsgränserna för ÖS 2009. Gränserna för årets ÖS Söndag lär hamna nånstans mittemellan förra årets söndag (sugföre) och måndag (hårda spår).

De brukar vara snabba att publicera seedningsgränserna efter att seedningskommittén haft sammanträde, vilket de nog har imorgon. ÖS/TV/HV är ju seedande också för årets VL.

 

Jag tror att gränsen för led 4 (som är det intressanta för mej) blir 6:40 eller 6:45

Link to comment
Share on other sites

Kommer seedningen från detta ÖS ut på hemsidan innan Vasaloppet?

På VL:se hemsida ligger seedningsgränserna för ÖS 2009. Gränserna för årets ÖS Söndag lär hamna nånstans mittemellan förra årets söndag (sugföre) och måndag (hårda spår).

De brukar vara snabba att publicera seedningsgränserna efter att seedningskommittén haft sammanträde' date=' vilket de nog har imorgon. ÖS/TV/HV är ju seedande också för årets VL.

 

Jag tror att gränsen för led 4 (som är det intressanta för mej) blir 6:40 eller 6:45[/quote']

OKi oki ! Använder jag Bergemo skimarathon så hamnar jag i led 6 i alla fall... Vet inte om de blir nån förbättring från årets ÖS söndag då jag åkte på 7.18...

 

Om jag ska seeda från bergemos skimarathon ska jag skriva ut resulta´tlistan och ta med eller vad ska man visa upp?

Link to comment
Share on other sites

Kommer seedningen från detta ÖS ut på hemsidan innan Vasaloppet?

På VL:se hemsida ligger seedningsgränserna för ÖS 2009. Gränserna för årets ÖS Söndag lär hamna nånstans mittemellan förra årets söndag (sugföre) och måndag (hårda spår).

De brukar vara snabba att publicera seedningsgränserna efter att seedningskommittén haft sammanträde' date=' vilket de nog har imorgon. ÖS/TV/HV är ju seedande också för årets VL.

 

Jag tror att gränsen för led 4 (som är det intressanta för mej) blir 6:40 eller 6:45[/quote']

OKi oki ! Använder jag Bergemo skimarathon så hamnar jag i led 6 i alla fall... Vet inte om de blir nån förbättring från årets ÖS söndag då jag åkte på 7.18...

 

Om jag ska seeda från bergemos skimarathon ska jag skriva ut resulta´tlistan och ta med eller vad ska man visa upp?

Jag har tidigare kunnat fixa seedningen per telefon hemifrån trots att det skulle vara för sent enligt infon på VL:s hemsida. Om man är trevlig och det är en schysst person i andra änden så går det mesta att lösa. Jag sa bara att jag hade åkt Engelbrektsloppet det året på X:XX och så höre man några knapptryckningar i andra änden så var det klart. 5 min senare såg jag ändringen på internet.

 

Men vänta till ÖS-gränserna kommer. inte omöjligt att det skulle kunna räcka till 5:an.

Link to comment
Share on other sites

Intressant att jag enligt resultatjakt.se faller från placering 142 till 355 från Smågan till Mora på ÖS söndag. Antingen har jag gått ut för hårt eller så var glidet för kasst... eller en kombination av båda...

Kan vel också vara att andra har fastnat i en kö till smågan.

Själv så fastnade jag i nåt rött h-vete i spåret som tog allt glid. Tvärstopp sen var humöret i botten, det snackades om spilld hydraulolja... :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...