Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

resultat ÖS 2010?


skidaren

Recommended Posts

Själv så fastnade jag i nåt rött h-vete i spåret som tog allt glid. Tvärstopp sen var humöret i botten, det snackades om spilld hydraulolja... :(

Det röda klägget verkar legendariskt! Måste ha varit för trött att se det, noterade spilld dricka vid vätskestationerna samt att det kikade fram vattendränkt snö på sjöarna.

Fick också sämre glid mot slutet men tror att rimlig förklaring är lågfluorvalla. Och jag kom ibland åt bakhasorna på framförvarandes skidor när jag inte hann bromsa in. Det var inte heller ont om Enervit gelpåsar i spåret. En del klisterlappar från tjejvasan också?

Link to comment
Share on other sites

Kommer seedningen från detta ÖS ut på hemsidan innan Vasaloppet?

På VL:se hemsida ligger seedningsgränserna för ÖS 2009. Gränserna för årets ÖS Söndag lär hamna nånstans mittemellan förra årets söndag (sugföre) och måndag (hårda spår).

De brukar vara snabba att publicera seedningsgränserna efter att seedningskommittén haft sammanträde' date=' vilket de nog har imorgon. ÖS/TV/HV är ju seedande också för årets VL.

 

Jag tror att gränsen för led 4 (som är det intressanta för mej) blir 6:40 eller 6:45[/quote']

Nu är det uppe. 6:48 för fyran, 7:18 för femman. Missade fyran med 3:40, fyra minuter mindre än förra året. Får bli ÖS nästa år också.

Link to comment
Share on other sites

Prova att ställa dig i seedningskön. Har du lite tur så träffar du rätt person och får åka i 5:an. Väl värt ett försök. Ju längre fram i leden desto hårdare är de nog med sekunderna. 5:an borde inte vara omöjlig med 8 sek.

 

Har själv då & då råkat ut för att missa mål med minuter/sekunder. Med den visdomen så försöker jag numera kämpa ända fram, i efterhand så kan det visa sig ha betydelse. Det kan vara grannen man spurtar om eller ett bättre led i ett lopp man först inte tänkt man ska åka eller att klå farsans bästa tid från 1982.

 

Tiderna från ÖS gäller i år men oxå nästa år. (så har det varit tidigare år)

Link to comment
Share on other sites

Nu är det uppe. 6:48 för fyran' date=' 7:18 för femman. Missade fyran med 3:40, fyra minuter mindre än förra året. Får bli ÖS nästa år också.[/quote']

Var finns de upplagda?

 

Edit:

Ser att de finns på följande länk:

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/8fb50180419cbd74b007bf4679484efc/svenska+lopp+2010.pdf?MOD=AJPERES

Grattis Vasa. Ser att du fått egen fanclub efter din fina prestation, "Vasas Vassa Brudar" lite längre ner. Jag är lite avis.

Link to comment
Share on other sites

Nu är det uppe. 6:48 för fyran' date=' 7:18 för femman. Missade fyran med 3:40, fyra minuter mindre än förra året. Får bli ÖS nästa år också.[/quote']

Var finns de upplagda?

 

Edit:

Ser att de finns på följande länk:

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/8fb50180419cbd74b007bf4679484efc/svenska+lopp+2010.pdf?MOD=AJPERES

Grattis Vasa. Ser att du fått egen fanclub efter din fina prestation, "Vasas Vassa Brudar" lite längre ner. Jag är lite avis.

Tack! Ja, det gäller att välja namn med anor. :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm jaha de va som tusan! Håller med dig Lars Erik ... Detta håller inte Vasa vinner och får alla brudar.. Själv får man ingenting... Finns bara en sak att göra! Slå Vasas tid på Söndag eller hårdträna som en tok 1 år och hoppas på att komma ifatt! Jag ger en slant till den som sabbar Vasas för*annade maskin! :D
Link to comment
Share on other sites

Hmm jaha de va som tusan! Håller med dig Lars Erik ... Detta håller inte Vasa vinner och får alla brudar.. Själv får man ingenting... Finns bara en sak att göra! Slå Vasas tid på Söndag eller hårdträna som en tok 1 år och hoppas på att komma ifatt! Jag ger en slant till den som sabbar Vasas för*annade maskin! :D

Vasas tid blir nog svår att slå på söndag, mest pga att du får köa längre än i öppet spår. Åtminstone från led 6. Men man ska aldrig säga aldrig...

Startar själv från 6an och har som mål att förbättra min tid från förra året på 7.15.

Link to comment
Share on other sites

Vasas tid blir nog svår att slå på söndag, mest pga att du får köa längre än i öppet spår. Åtminstone från led 6. Men man ska aldrig säga aldrig...

Startar själv från 6an och har som mål att förbättra min tid från förra året på 7.15.

Globen kommer att gå som en duracellkanin på söndag. :P

Och ju fortare han går desto mindre tid behöver han hålla sig ifrån sin bonsaiodling. ;)

Link to comment
Share on other sites

Vasas tid blir nog svår att slå på söndag' date=' mest pga att du får köa längre än i öppet spår. Åtminstone från led 6. Men man ska aldrig säga aldrig...

Startar själv från 6an och har som mål att förbättra min tid från förra året på 7.15.[/quote']

Globen kommer att gå som en duracellkanin på söndag. :P

Och ju fortare han går desto mindre tid behöver han hålla sig ifrån sin bonsaiodling. ;)

=) Ja han hade väl krafter kvar efter målgång, så vem vet? :)

Link to comment
Share on other sites

Haha blir ingen bonsaiodling för min del :D Men mina nya svindyra remmar och ett jävlar anamma så ska detta gå vägen! ;) Visst Vasas tid kommer bli grymt svårt att slå från 6.an och även om jag stod längst fram tror ja..men jag ger aldrig upp :P
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...