Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ditt Vasalopp!


Iskall

Recommended Posts

Traskade in i led fyra med timmen kvar till start. Mycket folk på plats. Kom till vägövergången och blev gående, sakta men säkert gick vi upp med några stopp då och då. Tog ganska precis en halvtimme innan jag kunde börja åka skidor och passerade Smågan på knappa 56 minuter på placering 3623. Efter det kunde jag köra upp mig under nästan hela loppet. Hade verkligen kanonskidor och gled om väldigt många utför. Uppförsbackarna gick också bra, platten var dock inte min starkaste sida. Började bli trött i Oxberg men klarade mig till sista milen på bra glid och pannben. Därefter börjde det bli ritkigt jobbigt. Första gången någon åkte ifrån mig var med 6 km kvar. Med ungefär två kilometer kvar kom en stor grupp ikapp mig och jag var riktigt trött på slutet.

Hade som mål att klara mig under sex timmar och kom i mål på knappa 5.46. Eftersom jag bara tränat cykel i 10 år till i höstas trodde jag att jag skulle få en del svårigheter med armar och rygg, men det var först under sista milen som jag kände att ryggen var trött. Det var riktigt kul idag och jag fick åka om 1822 personer från Smågan till målet i Mora. :)

Link to comment
Share on other sites

Blev inte riktigt som jag tänkt mig. Frugan blev förkyld för ett par dagar sedan och jag tror att jag fick låna några baciller av henne. Var lite tveksam till start, men eftersom det stora målet var tioårsmedaljen så fick det bli start ändå. Blev en jobbig dag. Gick i mål på 6,02. Egentligen helt OK. Hade dåligt glid. Berodde nog på att jag lade på för mycket fästvalla.
Link to comment
Share on other sites

Hoppa på bussen kl 4 i mora och 07.52 inser busschaffisen att vi inte hinner fram! Jag tar grejjorna och löper som en tok på vägen sista 700 - 1000 metrarna! Kommer ner till startfålla 6 där ja skulle stå och ingen ordning på sakerna! Kommer fram en snäll tant och säger jag fixar dina grejjor så jag slängde av mig överdrag och hin fixa min säck och allt! PANG startskottet går och jag e på G in i fållan när "Vakten" stoppar mig för att se om jag verkligen ska stå i led 6... GODKÄNT kastar mig in i den STORA folkmassan och de första jag tänker är "" FY F*N vilket dåligt glid!"

 

Fram mot första backen sen TVÄRStopp ! STOPP hela vägen till smågan... Kommer dit på 1 timme och 22 min med en medelhastighet på 7.7km/h JIPPIE! Nu va de dax att börja arfbeta! Stakade på ordentligt och kryssade om folk mot måmngsbodarna! Fick en hastighet på 14.5km/h och körde om strax över 1000 åkare! Mot risberg vart körde jag om 500 åkare till å fortsatte med 400 till upp till EVert!

 

Väl uppe i evertsberg kände jag att nåt saknades i kroppen och då provade jag en sån där buljong och det gjorde susen må jag säga!

 

Körde på i jämn fart mot mål men gasade på sista milen som tog ca 41 min...

 

GLID: BWLF toppat med HF7 = TOTALT USELT

 

FÄSTE: V40 BLÅ EXTRA = Ok fäste men kan ha sugit endel glid?

 

Vet inte vad de va men ibland sög skidorna helt fast i snön och sen släppte de och sen sög de fast... Så höll de på hela loppet ! Slog även en redig vurpa denna gång nedför evertsberg!

 

Summering: Ska man åka Vasaloppet och satsar på att försöka åka fort så e de bara seeda upp sig som gäller... led 6 och bakåt då kan man lika gärna åka och kolla på naturen! Sen tycker jag det va RIKTIGT dåligt av Vasaloppets bussar att inte hinna fram i tid.. De borde dom ha bättre koll på... VEt dom att de kommer mer folk får de väl sätta busstiderna tidigare! BU säger jag om det!

 

Placering: 6130

 

Tid: Blygsamma 7 timmar och 37 min

 

Är efter alla om och men nöjd med placeringen! Nu blir de hårdträning och led 3 2011!

 

18 mil på en vecka! Nu är man lite mätt på skidor :D

Link to comment
Share on other sites

Jag märkte också av huggen och gissade att det berodde på fästvalla i snön från de tusentals åkarna som åkt i spåren före oss. Lite borde ju fastna när en åkare trycker ner skidan. Gel och spilld sportdryck gör nog också sitt.
Link to comment
Share on other sites

Jag märkte också av huggen och gissade att det berodde på fästvalla i snön från de tusentals åkarna som åkt i spåren före oss. Lite borde ju fastna när en åkare trycker ner skidan. Gel och spilld sportdryck gör nog också sitt.

Oki oki joo det är mycket möjligt ! Man får se tilt att ligga blande de 1000 första nästa år så man slipper det ;)

 

Fortsätter du med satsning på Vasalopppet 2011 ?

Link to comment
Share on other sites

Hoppa på bussen kl 4 i mora och 07.52 inser busschaffisen att vi inte hinner fram! Jag tar grejjorna och löper som en tok på vägen sista 700 - 1000 metrarna! Kommer ner till startfålla 6 där ja skulle stå och ingen ordning på sakerna! Kommer fram en snäll tant och säger jag fixar dina grejjor så jag slängde av mig överdrag och hin fixa min säck och allt! PANG startskottet går och jag e på G in i fållan när "Vakten" stoppar mig för att se om jag verkligen ska stå i led 6... GODKÄNT kastar mig in i den STORA folkmassan och de första jag tänker är "" FY F*N vilket dåligt glid!"

 

Fram mot första backen sen TVÄRStopp ! STOPP hela vägen till smågan... Kommer dit på 1 timme och 22 min med en medelhastighet på 7.7km/h JIPPIE! Nu va de dax att börja arfbeta! Stakade på ordentligt och kryssade om folk mot måmngsbodarna! Fick en hastighet på 14.5km/h och körde om strax över 1000 åkare! Mot risberg vart körde jag om 500 åkare till å fortsatte med 400 till upp till EVert!

 

Väl uppe i evertsberg kände jag att nåt saknades i kroppen och då provade jag en sån där buljong och det gjorde susen må jag säga!

 

Körde på i jämn fart mot mål men gasade på sista milen som tog ca 41 min...

 

GLID: BWLF toppat med HF7 = TOTALT USELT

 

FÄSTE: V40 BLÅ EXTRA = Ok fäste men kan ha sugit endel glid?

 

Vet inte vad de va men ibland sög skidorna helt fast i snön och sen släppte de och sen sög de fast... Så höll de på hela loppet ! Slog även en redig vurpa denna gång nedför evertsberg!

 

Summering: Ska man åka Vasaloppet och satsar på att försöka åka fort så e de bara seeda upp sig som gäller... led 6 och bakåt då kan man lika gärna åka och kolla på naturen! Sen tycker jag det va RIKTIGT dåligt av Vasaloppets bussar att inte hinna fram i tid.. De borde dom ha bättre koll på... VEt dom att de kommer mer folk får de väl sätta busstiderna tidigare! BU säger jag om det!

 

Placering: 6130

 

Tid: Blygsamma 7 timmar och 37 min

 

Är efter alla om och men nöjd med placeringen! Nu blir de hårdträning och led 3 2011!

 

18 mil på en vecka! Nu är man lite mätt på skidor :D

Tråkigt med bussarna, din tid du fick iår vad räcker den till för startled nästa år?

Link to comment
Share on other sites

Bodde i Malung, planerade att komma senare till start än förra året då jag kom 5.30, siktade på 6.30. Resultat: När starten gick sprang jag om en lång kö med bilar och bussar på vägen... Då var det MYCKET folk som ännu inte startat.

 

Ca 8.05-8.10 kom jag iväg. 10:e ledet hade då passerat helt. Jag skulle stått i 4:an.

Min bedömning är att jag åkte om ca 2000 åkare genom att ta varje minimal chans till omåkning. Jag var inte populäraste killen i backen. Drygt 1.30 till smågan plats ca 11000, sen körde jag om många. 7.15 i mål ca plats 5000. Det blev inte som jag planerat, men det blev en bra dag ändå.

 

VR40:bra fäste

Skigo Grafit + BWLF + Swix HF8: bra glid halva loppet, det sög något fruktansvärt på slutet.

Link to comment
Share on other sites

Startade i 4:an, på plats i tid. Trångt och jevligt i första backen, trodde inte att de va sånt där kaos! Nästan 54min till Smågan. Sen stakade jag på bra fick upp lite fart också 16,7km/h till Mångsbodarna. Upp till Risberg gick bra sen i Evertsberg var jag rejält trött. Tog en 5 minuters break och fyllde på ordentligt med bars, blåbärssoppa, buljong, sportdryck och vatten. Efter påfyllningen var jag lite piggare men glidet var sämre så man fick ingenting gratis. Spåren var väldigt kärva, förmodligen av den otroliga kylan dagarna innan.

 

Efter Oxberg var det bara att kämpa jag var riktigt trött och inget vidare tryck i stakningen, tappade tempo. Med 3km kvar till Mora gick jag in i väggen. Såg dåligt, hade svårt att följa spåret och kom knappt framåt. Många som åkte om då. I mål kom jag iaf på 6:20 och de är jag mkt nöjd med som förstasäsongsåkare.

Link to comment
Share on other sites

På torsdagen före Vasaloppet åkte jag mitt första pass på två och en halvvecka och på fredagen avslutade jag en tio dagars penicillinkur mot bihåleinflammation, så jag hade ingen bra uppladdning, och inte blev det bättre av att vi inte hann fram till starten heller. Jag åkte mitt första vasalopp och hade sett fram emot att få vara med om starten, men dom sista 12 km fram till starten tog 1 timme och 40 minuter. Chaffissen hade kört bussarna till starten i 30 år och hade inte varit med om någon liknande. I alla fall startade jag 08:37 och hann bara en bit upp i första backen och där var det fullt, mig spelade det ingen större roll för jag skulle ändå starta i led 10, så det var bara att gilla läget. Till Smågan tog det 1:23 sen fortsatte jag att ta det lugnt. Skidorna var inte okey heller, jag hade lämnat in dom på vallning hos VasaSwahn, men dom hade misslyckats totalt med fästet... Vid Oxberg var det väldigt nära att jag tog bussen till Mora, jag var helt slut, men bestämde mig för att fortsätta och efter några kilometer kom krafterna tillbaka igen och jag kunde slutföra loppet 10 timmar och 18 minuter höll jag på, riktigt uselt, men till nästa år ska jag förbättra den tiden, det lovar jag. Jag är i alla fall otroligt nöjd med att jag tog mig igenom.
Link to comment
Share on other sites

Jag märkte också av huggen och gissade att det berodde på fästvalla i snön från de tusentals åkarna som åkt i spåren före oss. Lite borde ju fastna när en åkare trycker ner skidan. Gel och spilld sportdryck gör nog också sitt.

Oki oki joo det är mycket möjligt ! Man får se tilt att ligga blande de 1000 första nästa år så man slipper det ;)

 

Fortsätter du med satsning på Vasalopppet 2011 ?

Kanske. Jag är ju motionär nu, och har inte planerat något hur jag ska göra med träningen framöver. Jag kände ju igår att jag med lätthet klarat under 5½ timme om jag bara stått längre fram i starten, och med lite mer skidspecifik träning går jag nog under fem timmar nästa år. Förutsatt att föret är liknande och jag har kanonskidor också då. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag startade i led4 och då jag gjort lite research var jag, trots att det var mitt första vasalopp, förberedd på kaoset i förtsta backen - men inte därefter! Sanslöst, det tog ju säkert 13-14 kilometer innan man kunde börja åka sitt eget lopp, otrolig trängsel i spåret. Smågan 0:56, sen började jag beta av tid och placeringar, tog Evertsberg 6 min bakom att gå in på 6tim blankt men när jag varit ute i 3:36 tim, då tappade jag all energi (använder pulsklocka så därav den exakta tidsangivelsen), kände inte något bra glid i ngn del av loppet. Konstigt, jag seedade mig på halvvasan och då flög jag fram, men igår...Hade HF7 toppat med dyrt jäkla Cera F7 (?) pulver, var helt ok och jag blev inte omåkt nedför men det var liksom segt? Jaja, som någon skrev, kanske var det kylan innan? Jag tyckte ändå att det borde varit ganska kallt i snön så varmare valla verkor ju fel, kanske kallare bortde varit bättre, eller?

 

Jag hade med mig en hel del gel, men ingen vätska och tog 3 muggar vid varje kontroll utom den första då jag bott tog en mugg, hade laddat med en liter sportdryck i på väg till sälen och ytterligare en liter precis innan start (och några kissepauser...!)

 

Tog en gel samt sportdryck/blåbär varje kontroll första halvan av loppet och sista tredjedelen tog jag bara buljong.

 

Jobbigast var nog näst sista milen. Lundbergsbackar etc. tyckte jag inte var så jobbigt, det är ju bara att diagonala och liksom pannbena på, tyngre kändes det att staka när det var svagt motlut för med dåligt glid blev det så jäkla tungt.

 

I vilket fall som helst en väldigt spännande och intensiv dag. Tyckte också att det var bra stämning i spåret! Det var otroligt kul att vara med och jag är imponerad över alla duktiga åkare som var med. Hoppas vi ses nästa år i Sälen/Mora och då ska jag ha en ordentlig försäsongsträning i bagaget (haha, nog itne den enda som tänker så nu...) :-)

Link to comment
Share on other sites

Hoppa på bussen kl 4 i mora och 07.52 inser busschaffisen att vi inte hinner fram! Jag tar grejjorna och löper som en tok på vägen sista 700 - 1000 metrarna! Kommer ner till startfålla 6 där ja skulle stå och ingen ordning på sakerna! Kommer fram en snäll tant och säger jag fixar dina grejjor så jag slängde av mig överdrag och hin fixa min säck och allt! PANG startskottet går och jag e på G in i fållan när "Vakten" stoppar mig för att se om jag verkligen ska stå i led 6... GODKÄNT kastar mig in i den STORA folkmassan och de första jag tänker är "" FY F*N vilket dåligt glid!"

 

Fram mot första backen sen TVÄRStopp ! STOPP hela vägen till smågan... Kommer dit på 1 timme och 22 min med en medelhastighet på 7.7km/h JIPPIE! Nu va de dax att börja arfbeta! Stakade på ordentligt och kryssade om folk mot måmngsbodarna! Fick en hastighet på 14.5km/h och körde om strax över 1000 åkare! Mot risberg vart körde jag om 500 åkare till å fortsatte med 400 till upp till EVert!

 

Väl uppe i evertsberg kände jag att nåt saknades i kroppen och då provade jag en sån där buljong och det gjorde susen må jag säga!

 

Körde på i jämn fart mot mål men gasade på sista milen som tog ca 41 min...

 

GLID: BWLF toppat med HF7 = TOTALT USELT

 

FÄSTE: V40 BLÅ EXTRA = Ok fäste men kan ha sugit endel glid?

 

Vet inte vad de va men ibland sög skidorna helt fast i snön och sen släppte de och sen sög de fast... Så höll de på hela loppet ! Slog även en redig vurpa denna gång nedför evertsberg!

 

Summering: Ska man åka Vasaloppet och satsar på att försöka åka fort så e de bara seeda upp sig som gäller... led 6 och bakåt då kan man lika gärna åka och kolla på naturen! Sen tycker jag det va RIKTIGT dåligt av Vasaloppets bussar att inte hinna fram i tid.. De borde dom ha bättre koll på... VEt dom att de kommer mer folk får de väl sätta busstiderna tidigare! BU säger jag om det!

 

Placering: 6130

 

Tid: Blygsamma 7 timmar och 37 min

 

Är efter alla om och men nöjd med placeringen! Nu blir de hårdträning och led 3 2011!

 

18 mil på en vecka! Nu är man lite mätt på skidor :D

Vasaloppet hade samma fucking problems förra året med bussarna.

Då skyllde de på att det vart kallare än prognosen så fler tog bil.

Skickade då ett förslag på att ordna prioriterad busstrafik (bussar kör först) så fler väljer buss och problemet minskar. Inte ett svar fick jag.

Skulle gå att ordna genom att studera trafiken på enfilig väg förbi vägbyggen t ill exempel.

Link to comment
Share on other sites

Kom till start i god tid, och kunde i lugn och ro inrätta mig i led 9. Tyckte faktiskt att kaoset i backen var lite mindre jobbigt än väntat, jag såg det som en välbehövlig lugn start på loppet. Fram till mångsbodarna kändes det som att jag flög fram, jag stakade om åkare efter åkare. Därefter tog det stopp och jag fick kämpa för varje jävla meter. Från oxberg och framåt var jag nog precis lika trött som vid målgång hela tiden. Mentalt var de sista 7 milen en fruktanvärd upplevelse, och jag rabblade konstant mitt mantra: "Varje staktag tar dig närmare Mora", varvat med "aldrig mer, aldrig mer". Stapplade till sist in på 9.05 vilket jag är nöjd med givet hur otroligt dålig teknik jag har. Så här i efterhand är jag dock väldigt glad att jag gjorde det, och känner till och med ett visst sug efter att prova igen, med ordentlig konditionsträning och skidteknik i kroppen.

 

Det enda jag kan klaga på kring loppet är hur otroligt dåliga folk var på att ligga i rätt spår. Allt som oftast låg folk och bromsade två personer i bredd i vänstraste spåren. Om man inte har energi att kasta sig mellan spår för att utnyttja luckor blir det då omöjligt att hålla ett eget något högre tempo.

 

Till sist vill jag tacka alla som svarat på mina nybörjarfrågor här på forumet, folk har verkligen varit fantastiskt hjälpsamma och tagit sig tid att snabbt komma med initierade svar

Link to comment
Share on other sites

Hade otroligt dåligt glid jämfört med majoriteten åkare efter startbacken. 8 av 10 hade klart bättre glid, frustrerande. Gissningsvis hade jag vallat för mycket fäste. Startbacken och Risbergsbacken gick fint och jag hade kanonfäste.

Hade mest VR40 under skidorna och fick konstant släppa förbi mig åkare som lätt stakade fram. Fick använda benen mycket på partier där jag normalt stakar enbart med överkroppen och nu fick jag slita betydligt mer tidigt i loppet. Trodde att jag skulle nöta bort fästvalla och få bättre glid men icke. Var för lösa spår för detta.

Med facit i hand så vill jag ju mycket hellre ha bra glid än kanonfäste om jag måste välja.

Det går ju att lägga på mer fäste om det behövs under loppet.

 

Det enda positiva var att jag hade en bra sluttid på gång trots allt. Under 1 timme i Smågan för första gången. Ända till Evertsberg såg det så länge bra ut. tidsmässigt.

Kände i Evertsberg att jag hade offrat alldeles för mycket energi dit och krafterna började nu minska drastiskt i kroppen. Fick slita mycket mer än tidigare lopp och tog extra drickapauser mellan varje station. Efter Hökberg var kroppen helt tom och jag förstod nu att jag inte skulle ta varken bästa placering eller rekordtid. Kände nu att jag enbart fick inrikta mig på att bara ta mig i mål.

Var så slut att även i Moraparken 1,5 km från mål fick jag stanna ett par minuter och dricka. Hade yrsel, lite illamående och frossa. Har aldrig varit så tom på energi. Stapplade ändå i mål på 7 timmar som är min 3:e bästa tid. Något positivt i alla fall och en erfarenhet rikare om hur kroppen reagerar på att ta helt slut.

Revanch gäller. ;)

Link to comment
Share on other sites

1a gången. Startled 8 efter seedningslopp. Förhoppning 9 tim.

 

På plats vid starten 05.30 för skidplacering, sen en stunds vila och ombyte i bussen.

 

Hamnade mitt gröten i backen, det hände ingenting. Annat än att Mats Wester höll låda vilket var lite upplyftande. Annars, de säger ju att VL är en folkfest men det är minsann ingen folkfest bland oss åkare, alla är tysta och griniga och sicksackar mellan spåren eller svär över vänsterledsåkarna (vilket jag f ö också gör men jag håller det inombords). Folkfesten är vid sidan av spåren. 1:25 i Smågan.

 

Mina värsta svackor:

 

ca 3 mil. Frös och kände mig trött och hade 6 mil kvar, vad f-n gör man sånt här för?!

 

ca 6,5 mil. "Nästan framme" men likförbaskat två timmars jobb kvar. Från 15 km åkte jag som ett plåster bakom en bra rygg till Eldris och en annan i mål. Ryggar har man ju hela vägen men det är pest att åka bakom någon som håller bra fart på slätten men plogar utför eller går för sakta uppför. Min rygg till Smågan var super. Samma med tjejen med duschmössan som drog in mig i mål sista 9 km. Tack!

 

Det var trögt men jag hade i förhållande till min omgivning bra glid. Glidpreppade på Intersport i Västerår. Fästet gjorde jag själv. Ski-Go blå -1--20. Höll hela vägen utan problem.

 

Drack o åt överallt men drog ner på sportdrycken mot de sena kontrollerna, började kännas surt i magen. Kaffe smakade bra, liksom gelen på slutet. Men det absolut godaste under hela resan var apelsinklyftan och bananbiten jag fick på scoutkontrollen 1,5 mil från mål.

 

Sluttid 8.23, känns toppen.

Link to comment
Share on other sites

Till Smågan tog det 1:23 sen fortsatte jag att ta det lugnt. Skidorna var inte okey heller, jag hade lämnat in dom på vallning hos VasaSwahn, men dom hade misslyckats totalt med fästet...

Samma upplevelse här angående vallningen hos nämnda vallare.

 

Startade i led 8 tog 50 minuter till högsta punkt och 1.24 till smågan. körde upp mig ordentligt till mångsbodarna och hade ett kanonflyt i åkningen, men fick se mig knäckt av bakhala skidor i backarna mot risberg. Vallade om vid kontrollen, men kunde inte återhämta mig och fick bryta i Evertberg. Trist slut efter att ha haft ~50 mil skidor och ~200 träningstimmar i ryggen tyckte att jag var bra förberedd inför loppet...

 

Dessutom skämmigt då det kändes som att det tog en evighet att fylla bussen med folk som drabbats av samma öde... ;) Måste ha varit många som tog sig mål igår.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle tro att de resonerar som så att man kanske inte ska ha bergfäste på Vasaloppet då det egentligen är första backen som kräver bra fäste för diagonal och där går det ändå sakta med saxning osv. och att man hellre får trycka till lite extra på de ställen där det ändå behövs senare.

Risken blir att det tar för mycket på glidet under övriga loppet annars.

Link to comment
Share on other sites

Stod till vänster i led 5 cirka 6-7 åkare från snöret. Höll vänster hela vägen upp i backen och sicksackade lite till Smågan dit jag kom efter 54 minuter. Gick fint till nästa kontrollerna men mot Evertsberg blev jag tröttare. Åt nog lite dåligt. Drog en Liquid vilket fick mig piggare. Meckigt med medhavd vätska men bra att dricka mellan kontrollerna. Ramlade i värsta nedförsbacken men utan större märkbara skador. Nacka Värmdös drickaplatser var superba. Bra flyt från evertsberg men sen återigen trött. Med 9km kvar hade jag chans på kompisens bästa tid någonsin och ökade och slog honom med 21 sekunder och fick så tiden 6.38 och 2920 placeringar bättre än förra året :-).
Link to comment
Share on other sites

Jag är förstagångsåkare, hade lyckats seedat mig till led 6. Kom in ganska långt bak i ledet. Tog 1,14 till Smågan. Trist att behöva vänta så länge på att åka skidor!

Försökte staka så mycket som möjligt för att spara på ena vaden (haft riktigt ont i vänster vad veckan innan VL). Lyckades ta placeringar till varje kontroll, ca 100-150 varje gång. Var RIKTIGT trött i Evertsberg och tänkte att "det här håller aldrig", men åt och drack så mycket jag kunde där och kunde sedan vila i backarna nedför. Såg senare att jag tog 310 placeringar mellan Risberg och Evertsberg och förstår nu att jag borde hållt igen lite mer där för att spara på krafterna.

 

Sedan från Oxberg och framåt fick jag tillbaka lite energi (tack enervit för drycken i en av kontrollerna!) och det kändes väl "skapligt bra" (hur bra KAN det egentligen kännas efter 5 mil??) Vaden höll hela vägen, gudskelov för det!

Från Hökberg och fram till Mora var det tungt på platten, bet bara ihop och körde. Här var det väldigt jobbigt tyckte jag.

 

Håller med er som tyckte att glidet var väldigt varierande. Jag hade lämnat in skidorna på Bromma Skidsport för HF glidvalla (vet ej vilken de lade på). Gled bra som tusan ibland - men spåren sög tag i skidorna ibland. Lade fästvalla själv med Skigo base + XC Grön och blå HF på det enligt deras tips på fredagen. Fästet fungerade bra, eventuellt lade jag på för tjockt lager fästvalla, därav "suget" i spåren ibland?

 

Kom i mål på 7.32 och jag är jättenöjd med det!

 

Överlag är jag sjukt imponerad av all logistik som ändå fungerar kring Vasaloppet med tanke på lastbilar, säckar, transporter, duschar, dricka langning, mat mm mm. Det är MYCKET som ska klaffa, många människor som ska vara på rätt plats vid rätt tid och göra rätt saker.

Jag såg iofs att några av er inte fick starta i tid p.g.a bussarna var sena - usch, tråkigt. Hoppas de löser det på nåt sätt - kanske att biltrafik inte ska få finnas i en radie av 2 mil i Sälen på VL morgonen? "Infartsbussar" á la flygplatstransportbussar från stora parkeringar som går varje 15min? Tja vad vet jag.. :)

 

Fick frågan efter loppet igår om jag skulle köra nästa år; - Nja tror inte det

Fick frågan idag, dagen efter loppet; - Ja kanske, vi får se

I morgon så är nog svaret att jag kör :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...