Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Gränskurirloppet 20:e Mars


Everest

Recommended Posts

Dags att lägga Vasaloppet till handlingarna och ta nya tag med förhoppningsvis bättre glid. Är lite sugen på att köra Gränskurirloppet i Ed 20:e Mars. Inte minst så är det trevligt med åldersklasser. Någon som kört loppet förut och beskriva lite om hur det ser ut, Dalslänningen kanske?
Link to comment
Share on other sites

Kopiera bilden på spårprofilen, klistra in i annat program och platta till den så blir det inte så farligt. Allt hänger ju på förhållandet mellan höjd- och längdskalorna. Och det är ju inte så stora totala höjdskillnader på den banan vad det verkar vid en hastig blick.

Men vore trevligt att höra mer av någon som åkt tidigare.

Link to comment
Share on other sites

Visst räknas väl detta lopp som ett vårlopp och seedningsgrundande inför VL 2011?

Det måste det ju göra precis som tex Birken som går samtidigt. Tycker inte profilen ser så farlig ut. Dessutom lärde jag mig uppskatta diagonalåkning på Vasan, det var där i uppförsbackarna jag åkte ifrån dom som gled och stakade ifrån mig och mina skidor som jag sågat upp och stoppat in i braskaminen:( Skidorna var nämligen för långa för att stoppa upp i häcken, men förmodligen hade de blivit bättre vallade där:)

Link to comment
Share on other sites

Största problemet är väl att Vasaloppet kräver 100 deltagare för att loppet skall vara seedningsgrundande. Gränskurirloppet hade inte det förra året.

 

Men det kan väl vara trevligt att åka ändå...?

Förut har det åtminstone varit så att det krävs inte 100 åkare för att det skall vara seedningsgrundande men däremot för att seedningen skall publiceras på hemsidan.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...