Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

När är vasan fullbokad?


TjOoO

Recommended Posts

VL 2010 blev fullbokat i november. VL 2009 tror jag inte ens blev fullt.

 

Intresset brukar till viss del styras av föregående års snötillgång. Alltså kan man förvänta sig att det blir fullbokat ganska tidigt, nån gång i sensommar/höst. Men det kan vara ide att ha koll på anmälningsläget via deras hemsida.

 

Edit: Dvs som Skåningen skriver

Link to comment
Share on other sites

Jag hade tänkt vänta två år, så jag skulle fira "50-årskalaset" i spåret. Men jag har lovat mig själv att toppa formen tills dess, så jag anmäde mig just tilll nästa år, så jag har några år på mig att toppa! ;)

 

Vissa andra år brukade det bli fullt i maj, så efter detta snö-år så är det nog bäst att följa Skåningens exempel!

Link to comment
Share on other sites

anmälningen till ÖS i år var åtminstone öppen till dagen innan...

 

om man anmäler sig till både ÖS och VL och aldrig åkt något av dom innan. kan man flytta fram startled i efterhand om ÖS går bra eller gäller bara den seeding man har när man anmäler sig?

Öppet spår är seedningsgrundande och därmed kan du seeda fram dig till Vasan genom att åka Öppet.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som hittat en länk med nuvarande anmälningsläge?

 

 

Angående om man är anmäld:

Under "Är du anmäld" verkar det vara detta års deltagare.

Har inte hittat någon fullständig lista, den där "är du anmäld" så ser man väl bara de senaste..

 

Javisst, dock hittar jag inte mig själv där trots att jag anmälde mig i fredags.. Kanske får dra iväg ett mejl och fråga om allt står rätt till. Hur lång tid från anmälningsdags tog de till att ni stod på listan?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Stämmer, startnumret för det aktuella ledet du står i. Jag anmälde mig redan veckan efter vasan och fick ett nummer på 5000, för jag står i femte led 2011.

Tittade på deras hemsida och det är fortfarande 2010 års deltagare som visas.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...