Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Gränskurirloppet


bohusgranit

Recommended Posts

Inte många anmälda just nu bara 26 st enligt hemsidan' date=' men eftersom det utlovas sol så kanske det blir många efteranmälda?[/quote']

Det är väl troligt att Birkebeinern drar många i trakterna?

Jo, Birken drar nog en del. Nu säger de att det är ca 50 anmälda i alla fall. Skall du köra?

Link to comment
Share on other sites

Jo, Birken drar nog en del. Nu säger de att det är ca 50 anmälda i alla fall. Skall du köra?

Nej, jag får vara nöjd att jag tog mig igenom Öppet Spår detta premiärår på skidor.

 

Det blir väl tuffa mil i vad som verkar bli ganska blöta spår?

Jag provade lite ikväll på skidor (i Värmland då) och stavarna försvann i nyligen isiga pistmaskingjorda spår samt att glidet sög.

Snön var mer eller mindre "rutten".

Link to comment
Share on other sites

Det gick bra för Everest.

Vann sin klass i överlägsen stil med hela 44 min och 11 sekunder före tvåan.

 

Men det verkar ha varit segt före?

Tack! Kändes som om VL-motionärerna inte var

med eller körde 20 km och i H21 körde mest 20-åriga -skidlöften. Men ingen över 40 var ju bättre i alla fall. Men det är klart i plusgrader de senast dagarna, +7 grader under loppet och solsken + enstaka partier med barr, löv och grenar som fastnade i klistret gör ju att det inte glider så bra för någon. Sen var ju tyvärr inte stavfästet det bästa heller, men jag klarade mig rätt bra med mastodonttrugor från 70-talet. Dock kan jag absolut inte klaga på arrangörerna de hade verkligen preparerat kanonbra. Alla med GPS fick loppet till ca 39,8 km så detta var det i särklass långsammaste seedningsloppet i hittills. Men körde rätt hårt hela vägen och hade samma snittpuls som tex på Västgötaloppet, 166. Jämfört med VL och andra åkare hade jag ändå ändå rätt en bra tid så jag ser fram emot den kommande rullskidssäsongen.

Link to comment
Share on other sites

Det gick bra för Everest.

Vann sin klass i överlägsen stil med hela 44 min och 11 sekunder före tvåan.

 

Men det verkar ha varit segt före?

Tack! Kändes som om VL-motionärerna inte var

med eller körde 20 km och i H21 körde mest 20-åriga -skidlöften. Men ingen över 40 var ju bättre i alla fall. Men det är klart i plusgrader de senast dagarna' date=' +7 grader under loppet och solsken + enstaka partier med barr, löv och grenar som fastnade i klistret gör ju att det inte glider så bra för någon. Sen var ju tyvärr inte stavfästet det bästa heller, men jag klarade mig rätt bra med mastodonttrugor från 70-talet. Dock kan jag absolut inte klaga på arrangörerna de hade verkligen preparerat kanonbra. Alla med GPS fick loppet till ca 39,8 km så detta var det i särklass långsammaste seedningsloppet i hittills. Men körde rätt hårt hela vägen och hade samma snittpuls som tex på Västgötaloppet, 166. Jämfört med VL och andra åkare hade jag ändå ändå rätt en bra tid så jag ser fram emot den kommande rullskidssäsongen.[/quote']

Tvåan i H21 är 40.

Link to comment
Share on other sites

Det gick bra för Everest.

Vann sin klass i överlägsen stil med hela 44 min och 11 sekunder före tvåan.

 

Men det verkar ha varit segt före?

Tack! Kändes som om VL-motionärerna inte var

med eller körde 20 km och i H21 körde mest 20-åriga -skidlöften. Men ingen över 40 var ju bättre i alla fall. Men det är klart i plusgrader de senast dagarna' date=' +7 grader under loppet och solsken + enstaka partier med barr, löv och grenar som fastnade i klistret gör ju att det inte glider så bra för någon. Sen var ju tyvärr inte stavfästet det bästa heller, men jag klarade mig rätt bra med mastodonttrugor från 70-talet. Dock kan jag absolut inte klaga på arrangörerna de hade verkligen preparerat kanonbra. Alla med GPS fick loppet till ca 39,8 km så detta var det i särklass långsammaste seedningsloppet i hittills. Men körde rätt hårt hela vägen och hade samma snittpuls som tex på Västgötaloppet, 166. Jämfört med VL och andra åkare hade jag ändå ändå rätt en bra tid så jag ser fram emot den kommande rullskidssäsongen.[/quote']

Tvåan i H21 är 40.

Jo, vi diskuterade vallning innan start och han ser ju ut som 30:). Men OK ingen som tävlade i H40 eller över kanske är mer korrekt. Sen var det ju i ärlighetens namn inte så många som varken såg ut vara - eller var - varken över eller under 40 heller. Synd på en så fin bana och tävling.

Link to comment
Share on other sites

Tack! Kändes som om VL-motionärerna inte var

med eller körde 20 km och i H21 körde mest 20-åriga -skidlöften. Men ingen över 40 var ju bättre i alla fall. Men det är klart i plusgrader de senast dagarna' date=' +7 grader under loppet och solsken + enstaka partier med barr, löv och grenar som fastnade i klistret gör ju att det inte glider så bra för någon. Sen var ju tyvärr inte stavfästet det bästa heller, men jag klarade mig rätt bra med mastodonttrugor från 70-talet. Dock kan jag absolut inte klaga på arrangörerna de hade verkligen preparerat kanonbra. Alla med GPS fick loppet till ca 39,8 km så detta var det i särklass långsammaste seedningsloppet i hittills. Men körde rätt hårt hela vägen och hade samma snittpuls som tex på Västgötaloppet, 166. Jämfört med VL och andra åkare hade jag ändå ändå rätt en bra tid så jag ser fram emot den kommande rullskidssäsongen.[/quote']

Tvåan i H21 är 40.

Jo, vi diskuterade vallning innan start och han ser ju ut som 30:). Men OK ingen som tävlade i H40 eller över kanske är mer korrekt. Sen var det ju i ärlighetens namn inte så många som varken såg ut vara - eller var - varken över eller under 40 heller. Synd på en så fin bana och tävling.

Hade tänkt åka men pga av inflammation i en hand efter vasaloppet så har inte åkt skidor sedan vasan.

Men vi möts väl på rullskidor i sommar?

Kanske blir en kort tävling på lördag innan det är dags att börja träna ordentligt igen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...