Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ett spel för galleriet eller vad tror ni...???


Tobbe L

Recommended Posts

Jag tror man får hålla isär dopningsdelen här. Att de flesta åkarna vill ha förändring betyder ju inte i sig att de tycker att dopningen ska bort (även om det så klart kan göra det). Jag kanske är fördomsfull men förmodligen finns det en hel del annat, läs korruption, att städa upp.
Link to comment
Share on other sites

Jag tror faktiskt att det är allvarligt menat att de vill ha bort de tränare, som dopat aktiva förutom "de höga herrarna" som smort sig på skidåkarnas bekostnad.

 

De har kanske börjat inse att doping inte är en framkomlig väg, då testmetoderna blivit mer och mer sofistikierade och risken att bli upptäckt är för stor. I stället vill de ha mer resurser och duktiga ledare till förfogande, så att upplägget mer liknar det som de framgångsrika konkurrentländerna tillämpar. Det behöver dock inte innebära att de tycker det är moraliskt fel att dopa sig, men konsekvenserna av att åka fast i dopingkontroll är så kännbara att det är värt att pröva andra vägar.

 

Återstår att se hur de lyckas städa upp i ryska förbundet och hur kraftig utrensning blir i så fall.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...