Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidläger 2010


Skåningen

Recommended Posts

Nu är det dags igen. rullskidläger med tävlingsinriktning, vore ju kul och flera av er på dettaq skidforum också vill komma med detta år.

 

se inbjudan

http://www3.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=523382

 

Här kan ni läsa hur lägret var förra året

http://www3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=490759&epslanguage=sv

 

Vi ses väl på lägret hoppas jag.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu är detta ett läger som svenska skidförbundet ligger bakom och supportar för att öka intresset och nivån för att tävla på rullskidor. Det är inte ett arrangemang som min förening ligger bakom direkt även om dom är med på ett hörn.

Utan det är snarare jag själv som ansvarig för nationellt tävlande i svenska skidförbundets rullskidkommite som ligger bakom det hela.

Du kan ju låta bli att läsa bara om det stör dig! Det är ju inte direkt mer reklam än när man lockar folk till olika tävlingar

Link to comment
Share on other sites

Ett av detta forums fördelar är att man får kännedom om arrangemang på olika platser runt om i Sverige, varav rullskidlägret i Skåne är ett av dem. Jag ser det bara som positivt med så mycket information som möjligt, sålänge det inte är en firma, som gör reklam för sina produkter.

 

Så fortsätt du Huselius att informera om vad som är på gång där nere i Skåneland, jag tror inte jag är ensam om att uppskatta detta.:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mer reklam! Läses bara om du verkligen är intresserad.....se tidigare inlägg!!

 

Förlängd anmälningstid....sista anmälan är nu 17 juni. (pågrund av mer tillmötesgående hotel)

 

Nu har fler chansen av er att bestämma er att komma med.

 

Över 30 anmälda hittils, kommer bli kanonskoj.

Idag åker från IK Stern, OK Kullingshof, Strängnes SK, Nacka Värmdö SK, Sundbybergs IK, Danmark, Simlångsdalen IF, Björnstorps IF.....tror inte jag glömmde någon klubb!

OBS att det även ingår en tävling på lördagen.

Går bra att bara komma 1 dag, 2 dagar eller hela helgen, hör av er om andra priser om ni bara kommer delar av helgen.

Inbjudan ligger här

http://www3.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=523382

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

2.5 timme kvar till lägret startar, just nu är många påväg ner till Lund ifrån olika delar av Sverige. Kommer bli ett hårt läger med skoj, en prestigefull tävling imorgon lördag. Hoppas ni som inte är med är avundsjuka ;)

Det är ju trots allt ett antal personer från detta forum med på lägret.

Link to comment
Share on other sites

Tack för ett jättetrevligt och välarrangerat rullskidläger, Skåning! Mycket roligt att träffa profiler som dig och andra i verkligheten. Min klena kropp är ganska mör nu efter mycket och hård träning (för mig). Tävlingen var rolig och alla verkade verkligen gå in för det, man hörde hur stavspetsar slipades på rummen när man gick i hotellkorridoren på morgonen.

 

Det man kan anmärka på är att vi misstänker en konspiration (det tar sex timmar från Lund till Stockholm...), ni mörkar resultatet för att det var en åkare från Mälardaeln som vann. Förra året var det tydligen prisutdelning med pompa och ståt när en åkare från "rätt landsända" vann....,efter denna tävlilng är resultatet en otroligt väl bevarad hemlighet som tigs ihjäl. För egen del skulle jag helst vilja att resultatet förblev hemligt, men man har ju sitt rättvisepatos och rätt ska vara rätt och segraren skall äras!

Link to comment
Share on other sites

Den s.k "testtävlingen" är nog på blodigt allvar ja.

Rotebrostakarna, så trött var du nog inte du var ju faktiskt 5 sek snabbare i jaktstarten än första racet.

 

Och om det var rätt landsända som vann ifjol vet jag inte om jag håller med om, då det var Ulricehamn på första plats ifjol och Umeå på andra plats. Första på 3:e plats ifjol var det en skåning....dock samma skåning som vann det klassiska loppet i lördags.

Men nog skall Fredrik som blev lördagens totalvinnare hyllas när jag väl får igång Internet hemma igen så jag kan skriva lite om det hela.

Sen var det lite stressigt för min egen del under hela helgen så resultaten hann jag inte fixa förrän sent igårkväll....tar på krafterna att ordna allt själv, tävla själv, träna själv och allt annat. Men skoj var det. Så idag är vi värda en vilodag.

 

Hoppas dom första bilderna och resultat kommer ikväll om min kära bredbandsleverantör rycker upp sig....för över mobilen som jag skriver nu laddar jag inte up bilderna.

Link to comment
Share on other sites

Visst är man lite avis, men jag lovar att träna flitigt på hemmplan runt Ulricehamn i helgen ändå ;)

Kanske kan bli i Ulricehamn nästa år. Ni har ju väldigt fina banvallar att köra på i alla riktningar och ett grymt backrace går ju också att ordna.

 

Stort tack till Skåningen för ett välarrangerat läger. Speciellt imponerad är jag över chipet på tävlingen och markeringarna på 5-milsbanan även om jag missade den första pga egen ouppmärksamhet:)

Link to comment
Share on other sites

Visst skulle det kunna bli bra rullskidläger i och runt Ulricehamn, den saken är klar. Både plant o kuperat samt likvärdig uppförsåkning som i king of the hill med ca 100 höjdmeter på ett par kilometers sträcka(fr sjön Åsunden upp till golfbanans översta parkering)

 

Med tanke på att Ulricehamn i dagsläget har bra bredd med duktiga åkare samt flertalet elitåkare som även hör till de bästa i världen på både sprint o långlopp med en bra bredd på tränare samt kunskap om längdskidåkning, så tycker faktiskt jag att det är konstigt att det inte arrangeras mer runt rullskidor?!

UIF skulle kunna göra riktigt bra läger, tävlingar mm med tanke på de fina möjligheter man har kring orten.. (själv åker jag för en grannklubb)

Jag tror man skulle gå ihop klubbarna emellan o fixa till ngt trevligt i framtiden, det borde kunna bli riktigt bra förutsättningar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...