Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Begagnade Everest rullskidor bra köp?


Spirello

Recommended Posts

Har fått erbjudande att köpa ett par begagnade Everest rullskidor med Salomon sns-bindning. De ser fräscha och relativt lite använda ut. Det syns ingen modellbeteckning men de är mörkblå metallic med svarta hjul och svarta stängskydd. Begärt pris 500:-.

 

Ska jag slå till?

 

Jag kommer inte nöta ut dem men vill kunna förbereda mig på säsongen med några mil i sensommar.

Link to comment
Share on other sites

Det finns några trådar här på forumet som handlar om just Everest skidan. Personligen har jag inte provat men det verkar som att kvaliteten är sådär och att du får räkna med en ganska trög rull. När det gäller priset så kostar ju enbart bindningen 400 så är skidan (hjulen) i bra skick låter det helt OK med 500.
Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte om de sett likadana ut i många år men mina 2007 skidor ser ut på det vis du beskriver och numera är de silverfärgade.

 

Förutom trögrullande (för vissa en feature för andra en bug) så är det mycket vibrationer.

Så dålig komfort (tror ingen ser det som en feature) och jämförelse har pratat om allt mellan2,5 till 3,5 som beskrivning av hur man skulle kunna klassa hjulen.

 

Personligen så ser jag utförsbackarna som ett ställe att staka mindre...

 

500 kr låter som ett bra pris om hjulen inte är snedslitna (lätt hänt när man har mycket frånskjut). Gillar du tröga rullskidor så är det nog bara att slå till, jag har inte haft några större kvalitetsproblem och nya hjul är relativt billigt.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte om de sett likadana ut i många år men mina 2007 skidor ser ut på det vis du beskriver och numera är de silverfärgade.

 

Förutom trögrullande (för vissa en feature för andra en bug) så är det mycket vibrationer.

Så dålig komfort (tror ingen ser det som en feature) och jämförelse har pratat om allt mellan2,5 till 3,5 som beskrivning av hur man skulle kunna klassa hjulen.

 

Personligen så ser jag utförsbackarna som ett ställe att staka mindre...

 

500 kr låter som ett bra pris om hjulen inte är snedslitna (lätt hänt när man har mycket frånskjut). Gillar du tröga rullskidor så är det nog bara att slå till, jag har inte haft några större kvalitetsproblem och nya hjul är relativt billigt.

Jag är livrädd så trög rull är nog en feature, åtminstone i början. Ska prova dem men tackar så mycket för råden från er båda två.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...