Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Köpa tävlingskidor


Labradoren

Recommended Posts

Har nu fått mina swenor alutech racing. Har provkört dom ... HELT KLART EN SUPERSKIDA ! Köp dom.
PU hjul är snabbare än gummi 1:or

Under mitt namn och bild så står det webdsida.

Eagle har redan tagit slut en gång detta år(slutsålt i Sverige alltså). Men kommer snart in mer för leverans.

Swenor finns hemma nu hos mig och hos mina kollegor i branchen.

Från och med nästa vecka (vecka30) Kan leveranser ske igen om Eagle XT tävlingskidor. Flera av er undrade ju när dom kunde levereras igen......alltså i god tid innan nästa stora lopp Aleloppet eller Alliansloppet

Utan att göra reklam kan det ju vara intressant för flera av er att veta att det är Swenor tävlingskidor som säljer mest nu. Antingen Alutech racing eller Fibreglass med tävlingshjul. Även lösa hjul går en hel del.

Så jag gissar det kommer vara många Orange hjul på Alliansloppet, inte bara gula hjul alltså.

Går ju inte att komma ifrån att Alutech är snygga skidor med dom orange hjulen :)

Link to comment
Share on other sites

känner ni någon som säljer sina gamla tävlingshjul billigt, till swenor fiberglass så är jag jätteintresserad!

 

Eller om någon kan låna ut sina gamla tävlingshjul till mig under alliansloppet så är jag också jätteintresserad! Kan även låna dom till en avgift :)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Hoppar in i denna tråden, jag har ett par Elpex wasa och ska åka Alliansloppet.

Finns det några tävlingshjul till dom eller hur ska jag göra för att få maximala rullet?

Svar nej! Elpex satsar inte på klassiska tävlingshjul

Det du får göra för att få maximalt rull till Alliansloppet är att skaffa ett par Eagle eller Swenor med PU-hjul av årets modell

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Hoppar in i denna tråden' date=' jag har ett par Elpex wasa och ska åka Alliansloppet.

Finns det några tävlingshjul till dom eller hur ska jag göra för att få maximala rullet?[/quote']

Svar nej! Elpex satsar inte på klassiska tävlingshjul

Det du får göra för att få maximalt rull till Alliansloppet är att skaffa ett par Eagle eller Swenor med PU-hjul av årets modell

Hur är det, får inte Eaglehjulen plats i en Elpexstomme?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Hoppar in i denna tråden' date=' jag har ett par Elpex wasa och ska åka Alliansloppet.

Finns det några tävlingshjul till dom eller hur ska jag göra för att få maximala rullet?[/quote']

Svar nej! Elpex satsar inte på klassiska tävlingshjul

Det du får göra för att få maximalt rull till Alliansloppet är att skaffa ett par Eagle eller Swenor med PU-hjul av årets modell

Hur är det, får inte Eaglehjulen plats i en Elpexstomme?

Jag tror inte de nya stora Eagle-hjulen får plats. (Jag har just lånat ut mina Elpex, så jag kan inte prova...) Däremot har jag kört med Swenor-gummi-1-or i en Elpexstomme. (Nu sitter dom på en gammal Pro-Ski-stomme.) Så tipset om du inte vill köpa en ny skida helt och hållet, är nog att det är säkrare med Swenor-PU-hjul. (Men nya skidor helt och hållet blir ju inte så mycket dyrare.)

Link to comment
Share on other sites

Svar nej! Elpex satsar inte på klassiska tävlingshjul

Det du får göra för att få maximalt rull till Alliansloppet är att skaffa ett par Eagle eller Swenor med PU-hjul av årets modell

Hur är det' date=' får inte Eaglehjulen plats i en Elpexstomme?[/quote']

Jag tror inte de nya stora Eagle-hjulen får plats. (Jag har just lånat ut mina Elpex, så jag kan inte prova...) Däremot har jag kört med Swenor-gummi-1-or i en Elpexstomme. (Nu sitter dom på en gammal Pro-Ski-stomme.) Så tipset om du inte vill köpa en ny skida helt och hållet, är nog att det är säkrare med Swenor-PU-hjul. (Men nya skidor helt och hållet blir ju inte så mycket dyrare.)

Jo men nu har jag ju eagleskidor (eller rättare sagt klubben har som jag kan låna ibland) och en elpexstomme och eftersom det enligt uppgifter är viss diagonalåkning på rullskid-dm i Rosersberg så vill jag absolut inte åka på eaglestommen. Ska testa om de får plats i elpexstommen.

Link to comment
Share on other sites

...och eftersom det enligt uppgifter är viss diagonalåkning på rullskid-dm i Rosersberg så vill jag absolut inte åka på eaglestommen. Ska testa om de får plats i elpexstommen.

Är just Eaglestommen svår att diagonala på???

 

De gamla lite mindre eaglehjulen kanske får plats, men jag tror det är tveksamt med de nya höga.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker den är hemsk att åka på (förutom att den går fort). Hopplös att svänga eller sparka med. Känns som en klumpig pansarvagn. Har aldrig heller sett någon diagonala med den.

Dom nya 79 mm hjulen är lite klumpiga att diagonala på, dom äldre var det inga problem med.

Alla dom bästa som körde Eagle diagonalde på King of the Hill. Samma sak på fredagens VC så var det så brant att dom fick diagonala en hel del. Bara träna!

Jag tycker dom är rätt stabila dock.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker den är hemsk att åka på (förutom att den går fort). Hopplös att svänga eller sparka med. Känns som en klumpig pansarvagn. Har aldrig heller sett någon diagonala med den.

Diagonalåkning med Eagle på denna film

 

Först passerar Svanebo (Swenor-skidor) , nr 10 i klungan är Engström med Eagle-skidor, fast italienska framhjul med spärr

Sen ser man även Norum och ytterligare en åkare med Eagle.

 

Filmen är från helgens VC i tyskland. 18% lutning.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker den är hemsk att åka på (förutom att den går fort). Hopplös att svänga eller sparka med. Känns som en klumpig pansarvagn. Har aldrig heller sett någon diagonala med den.

Diagonalåkning med Eagle på denna film

 

Först passerar Svanebo (Swenor-skidor) ' date=' nr 10 i klungan är Engström med Eagle-skidor, fast italienska framhjul med spärr

Sen ser man även Norum och ytterligare en åkare med Eagle.

 

Filmen är från helgens VC i tyskland. 18% lutning.[/quote']

Kul film!

 

Min första tanke var dock att det ser ju rent förjävligt ut när de kommer åkandes, men det beror nog mer på lutningen än skidorna. :)

Men nog brukar Jocke Engström åka finare diagonal än sådär, åtminstone på snö, inte ens här ser han sådär vinglig ut:

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker den är hemsk att åka på (förutom att den går fort). Hopplös att svänga eller sparka med. Känns som en klumpig pansarvagn. Har aldrig heller sett någon diagonala med den.

Diagonalåkning med Eagle på denna film

 

Först passerar Svanebo (Swenor-skidor) ' date=' nr 10 i klungan är Engström med Eagle-skidor, fast italienska framhjul med spärr

Sen ser man även Norum och ytterligare en åkare med Eagle.

 

Filmen är från helgens VC i tyskland. 18% lutning.[/quote']

Det ser ut som de två sista på filmen har dubbla bakhjul (smala). Stämmer det?

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker den är hemsk att åka på (förutom att den går fort). Hopplös att svänga eller sparka med. Känns som en klumpig pansarvagn. Har aldrig heller sett någon diagonala med den.

Diagonalåkning med Eagle på denna film

 

Först passerar Svanebo (Swenor-skidor) ' date=' nr 10 i klungan är Engström med Eagle-skidor, fast italienska framhjul med spärr

Sen ser man även Norum och ytterligare en åkare med Eagle.

 

Filmen är från helgens VC i tyskland. 18% lutning.[/quote']

Det ser ut som de två sista på filmen har dubbla bakhjul (smala). Stämmer det?

Ja 3-hjulingar är väldigt vanliga nere i Europa. Dom accelererar oftas fortare än vad våra !"vanliga" 2-hjuls skidor gör. Men dom är svårare att svänga med. Men nere i Europa tävlar man ju bara i klassiskt stil uppför, då behöver man inte svänga i hög fart. Därför passar inte den typen av skida här hemma i Sverige eftersom vi har en helt annan typ av rullskidtävlignar en nere i Europa.

 

Ekis.....håller med...men det är lutningen som gör att det är lite korta bentag. syns verkligen att det är brant när man ser den stilen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...