Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Alliansloppet


matte82

Recommended Posts

Jo får hoppas på att det blir lättare men är rädd att den kommer bli väldigt hård. Mer realistiskt tycker jag skulle va nu när man vet att det är trots allt de bästa i sverige i toppen.

 

Elit-2.00

1--2.10

2--2.20

3--2.30

4--2.40

5--2.50

 

Men det kan vi nog glömma..

ja så här snäll seedning blir det nog inte, tror snarare på din förra tabell.

Link to comment
Share on other sites

Ja det är väl tyvärr så men som ja skrev led5--2.28 är det rimligt att tycka en motionär som ska stå i led 5 ska köra 5.5 mil rullskidor under 27 min/milen i snitt?? jag tycker inte det jag tycker mer det låter som led 3 kanske..eller??
Link to comment
Share on other sites

Ja det är väl tyvärr så men som ja skrev led5--2.28 är det rimligt att tycka en motionär som ska stå i led 5 ska köra 5.5 mil rullskidor under 27 min/milen i snitt?? jag tycker inte det jag tycker mer det låter som led 3 kanske..eller??

Ja kanske, men dom flesta som körde under 2.28 ifjol står säkert i led 3 eller bättre. Så du kanske har rätt. Det visar sig. Bara träna på hårt dom sista veckorna nu helt enkelt.

Link to comment
Share on other sites

men vad surt.

Men jag har inte fattat det här med seeding än... så om man kör bara någon minut efter proffsen så har man goda möjligheter att ligga precis bakom dom på vasaloppet och det kan bara räcka med ett lopp eller?

 

Vad händer med oss som kör på 3 timmar då?

Kommer vi avancera något från sista ledet?

:/

Link to comment
Share on other sites

men vad surt.

Men jag har inte fattat det här med seeding än... så om man kör bara någon minut efter proffsen så har man goda möjligheter att ligga precis bakom dom på vasaloppet och det kan bara räcka med ett lopp eller?

 

Vad händer med oss som kör på 3 timmar då?

Kommer vi avancera något från sista ledet?

:/

Ja det tror jag!

Link to comment
Share on other sites

tor de kommer bli svårt... för att inte säga omöjligt att seeda sig till elitled om man inte redan står där.... de e ju vasaloppet som bestämmer de och skulle bli förvånad om seedning till elitledet kommer...

Jag tror det kommer finnas möjlighet till seedning till elitled. Men det kommer vara oerhört tufft.

Det är från led 5-6 och bakåt det kommer vara lättast att seeda sig tror jag. Och då för nybörjare som står i led 10.

Vi som redan står led 2-3 får nog höja oss bra mycket om det skall bli ett led framåt.

 

Men det visar sig väl, seedningen är väl som jag brukar se det ett kvitto på hur man ligger till i träningen om man ligger där man skall eller inte.

Nu är ju detta första gången det sker seedning i ett rullskidlopp så hur det blir vet ju ingen ännu.

Link to comment
Share on other sites

tor de kommer bli svårt... för att inte säga omöjligt att seeda sig till elitled om man inte redan står där.... de e ju vasaloppet som bestämmer de och skulle bli förvånad om seedning till elitledet kommer...

Jag tror det kommer finnas möjlighet till seedning till elitled. Men det kommer vara oerhört tufft.

Det är från led 5-6 och bakåt det kommer vara lättast att seeda sig tror jag. Och då för nybörjare som står i led 10.

Vi som redan står led 2-3 får nog höja oss bra mycket om det skall bli ett led framåt.

 

Men det visar sig väl' date=' seedningen är väl som jag brukar se det ett kvitto på hur man ligger till i träningen om man ligger där man skall eller inte.

Nu är ju detta första gången det sker seedning i ett rullskidlopp så hur det blir vet ju ingen ännu.[/quote']

Ett led framåt vore inte helt fel.=)

Link to comment
Share on other sites

tor de kommer bli svårt... för att inte säga omöjligt att seeda sig till elitled om man inte redan står där.... de e ju vasaloppet som bestämmer de och skulle bli förvånad om seedning till elitledet kommer...

Jag tror det kommer finnas möjlighet till seedning till elitled. Men det kommer vara oerhört tufft.

Det är från led 5-6 och bakåt det kommer vara lättast att seeda sig tror jag. Och då för nybörjare som står i led 10.

Vi som redan står led 2-3 får nog höja oss bra mycket om det skall bli ett led framåt.

 

Men det visar sig väl' date=' seedningen är väl som jag brukar se det ett kvitto på hur man ligger till i träningen om man ligger där man skall eller inte.

Nu är ju detta första gången det sker seedning i ett rullskidlopp så hur det blir vet ju ingen ännu.[/quote']

Ett led framåt vore inte helt fel.=)

Om du skall ett led framåt så gissar jag du skall vara med och slåss om medaljerna....i H21 alltså ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...