Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

SWENOR ALUTECH RACING vs EAGLE XT Classic


zcykel

Recommended Posts

Mina blå rullar minst lika bra eller bättre än både gula (inkl 79or)och oranga. Har gjort några tester.

Dom keramiska lagren låter väldigt intressanta.

Är det så att det är dom blåa Swenor kommer från Eagle? Jag har hört det (kanske här?). Men oraklet från Skåne lär väl veta.

Link to comment
Share on other sites

Mina blå rullar minst lika bra eller bättre än både gula (inkl 79or)och oranga. Har gjort några tester.

Dom keramiska lagren låter väldigt intressanta.

Är det så att det är dom blåa Swenor kommer från Eagle? Jag har hört det (kanske här?). Men oraklet från Skåne lär väl veta.

Men det var ju över 30 grader varmt och väldigt jämn asfalt och innan jag körde med autsole för att slipa till backspärren:). Det är om det är väldigtvarmt och/eller jämn yta som dom blå eventuellt kan rullar bättre eftersom dom har lite hårdare gummi?! Ställer detta som fråga till Skåneoraklet, eller någon annan som vet eller tror sig veta.

Link to comment
Share on other sites

Spekulera går ju. Men sanningen är ju att med stigande ålder på hjulen så blir dom långsammare.

Blå är årsmodel 2009 och dom var då gjorda något hårdare än gula årsmodel 2009, för att dom skulle vara lite långsammare. En affärsidé helt enkelt.

Gula årsmodel 2010 är snabbare än årsmodel 2009. Men årsmodel 2009 är snabbare än årsmodel 2008, men årsmodel 2008 hade "snabbare" bakspärr" så dom var likvärdiga eller bättre än 2009, men blandar vi sen in åldern så har vi andra faktorer.

 

snillen spekulerar!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...