Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bra hållbara kontrollremmar!


Rotebrostakaren

Recommended Posts

Efter att mina rullskidstavspetsar börjat hålla (har nog blivit klen), är min nya förbrukningvara kontrollremmar. Kontrollremen till Excell sliter jag ut på mindre än 2 månader. Trodde lösningen var Ski-Go remmar för 130 kronor, tyvärr så går dom sönder ännu snabbare, lossar i sömmarna och blir sladdriga. Nu kör jag på KV+, tyvärr så har dessa också lossnat i sömmarna och är sladdriga nu. Kanske är lösningen trotts allt Swix, fast det tar emot att ge uppåt 500kr för kontrollrem. Vilka kontrollremmar är bäst och hållbarast? Vad har ni för erfarenhet av vilken som håller för asfaltshuggande?
Link to comment
Share on other sites

. Kanske är lösningen trotts allt Swix, fast det tar emot att ge uppåt 500kr för kontrollrem. Vilka kontrollremmar är bäst och hållbarast?

Förstår inte det der med prisningen av swix kontroll remmar i Sverige. I norge går det att köpa dem för under 200 kr.

 

Kanske köpa dem på nettet från Norge?

 

250 kr här.

http://www.oslosportslager.no/produkt/swix-pro-fit-stropper-21778.aspx

Link to comment
Share on other sites

Tycker att Madshus remmar är rätt bra. De känns kanske lite styva och klumpiga i början men man vänjer sig. Priset är ca 150-200kr har jag för mig.

Kör annars mest med Swixremmar men de brukar jag köpa ihop med billiga stavar när det är rea. Faktum är att billigaste staven med ProFit-remmen är billigare än bara remmen. Sjukt..

 

Det påminner om Loka mineralvatten om på ICA kostar 9,90 för 1,5L och 11,90 för 0,5L. Hur stor volym behöver man köpa för att få den gratis.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Röstar också på Madshus remmar, men tänk på att inte ha några vassa kanter där remmen går in i staven eller skaver mot, för då slits de fort där.

Är det ordnat (vilket är lättfixat med sandpapper) så tycker jag att de håller bra.

Link to comment
Share on other sites

Passar dessa madshus remmar på Swix handtag?

 

Konstigt för övrigt att swix remmar är så mycket dyrare än övriga, jag kör minst av en av dessa dyra remmar per säsong. Blev rembyte så sent som i helgen faktiskt.

Ja, Madshusremmen passar på Swixstavar utan problem.

Link to comment
Share on other sites

Har också kört en hel del på Madshus och de håller minst lika bra som SWIX man kan som sagt kännas lite obekväma ibörjan men de behöver köras in lite så sitter de bra.

 

Kostar inte många kronor heller...

Håller helt med om att Madshus håller bättre än Swix till ett mkt lägre pris även om Madshus känns lite stelare i början. För min del så flyttas också Swix-skavsåren från nedre delen av handflatan under ringfingret till Madshus-skavsåret på handens ovansida mellan tummen och pekfingret.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror olika remmar passar/håller för olika åkare. Personligen har jag mest kört swixremmen för den sitter riktigt bra, men senast de gick sönder blev jag sur. De höll inte länge, varken rem eller korkhandtagen. Då provade jag KV+ och är bra nöjd med både rem och handtag! :-)
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...