Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Fråga om Garmin Forerunner 305


mongomatte

Recommended Posts

Hej!

Jag vet att det finns aktiva trådar just nu som handlar om pulsklockor men jag ville inte dra trådarna ur spår så därför en ny tråd.

 

Är det någon som vet om man kan ställa in maxpuls på 305:an? Om man kan det, hur hittar jag dit i menysystemet?

 

Har letat förgäves och blir lite besviken om det inte går.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag vet att det finns aktiva trådar just nu som handlar om pulsklockor men jag ville inte dra trådarna ur spår så därför en ny tråd.

 

Är det någon som vet om man kan ställa in maxpuls på 305:an? Om man kan det, hur hittar jag dit i menysystemet?

 

Har letat förgäves och blir lite besviken om det inte går.

Har bara en engelsk manual och då heter det så här:

 

MainMenu -> Settings> General > User Profile

 

När du ställer in detta första gången kan du ställa in maxpuls. Verkar lite jobbigt att justera alltså men det går att ställa in.

Link to comment
Share on other sites

Man ställer ju in maxpuls beroende på vilken sport det är.

 

T.ex. för löpning:

Huvudmeny -> Inställningar -> Löpning -> Pulszoner

 

Där kan man även välja om klockan ska räkna ut pulszonerna utifrån maxpulsen eller om man vill lägga in egna pulszoner.

 

Lycka till =)

Link to comment
Share on other sites

Aha. Minns inte hur det var första gången jag ställde in data. Men nu kommer jag bara till en sida där jag kan ändra kön (inte aktuellt) :-) , födelsedata (inte heller aktuellt) och vikt.

Varför säger du det? Du har väl ändå större chans till framgång i damklassen 55+.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Lånar denna tråd lite ^^

Det är så att man kan ställa in sin klocka om man springer eller cyklar och det tycker jag är kanon. Men hur fixar man så man kan ställa in så man åker skidor?

Hoppas ni förstår min fråga.

Jag har på "Annat".

Det är en skidåkare som ikon på det alternativet.

Link to comment
Share on other sites

Passar på att fråga om det finns någon möjlighet att få minpuls loggat om man inte har gpsmottagning?.

Max och medel visas ju alltid i training center och lägsta kan man läsa av på kurvan men har jag inte nån distans så får jag inte nån kurva att läsa av...

Det är väl bara att visa kurvan jämfört mot tid iställer för distans så fungerar det väl eller

Link to comment
Share on other sites

Passar på att fråga om det finns någon möjlighet att få minpuls loggat om man inte har gpsmottagning?.

Max och medel visas ju alltid i training center och lägsta kan man läsa av på kurvan men har jag inte nån distans så får jag inte nån kurva att läsa av...

Det är väl bara att visa kurvan jämfört mot tid iställer för distans så fungerar det väl eller

Ja det trodde jag också men jag fick inte till det sist jag kollade vilopulsen.Fast det kan ju varit skit "bakom pulsbältet" mao jag som strulade till det hela...Får prova imorrn igen så får vi se.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...